  • 1. Data: 2011-02-04 12:05:50
    Temat: Darowizna od ciotki przez mamę
    Od: Tomek <n...@n...no>

    Cześć,

    Czy mogą być jakieś problemy ze strony US, jeżeli darowizna zostanie mi
    przekazana przez ciocię za pośrednictwem mamy, czyli ciocia daruje
    pieniądze mamie, a mama mnie?

  • 2. Data: 2011-02-04 12:25:34
    Temat: Re: Darowizna od ciotki przez mamę
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/4/2011 6:05 AM, Tomek wrote:
    > Cześć,
    >
    > Czy mogą być jakieś problemy ze strony US, jeżeli darowizna zostanie mi
    > przekazana przez ciocię za pośrednictwem mamy, czyli ciocia daruje
    > pieniądze mamie, a mama mnie?

    tak, podatek.

  • 3. Data: 2011-02-04 12:29:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomek <n...@n...no> writes:

    > Czy mogą być jakieś problemy ze strony US, jeżeli darowizna zostanie
    > mi przekazana przez ciocię za pośrednictwem mamy, czyli ciocia daruje
    > pieniądze mamie, a mama mnie?

    Jeżeli przyznacie się do tego, że było zaplanowane z góry, to każą
    zapłacić podatek. Jeżeli nie, to nie - ale iść w zaparte trzeba umieć,
    zwłaszcza starsza osoba pewnie w końcu się sypnie przy 15 pytaniu...

    MJ

  • 4. Data: 2011-02-04 12:58:39
    Od: Tomek <n...@n...no>

    On 04.02.2011 13:29, Michal Jankowski wrote:

    > Jeżeli przyznacie się do tego, że było zaplanowane z góry, to każą
    > zapłacić podatek. Jeżeli nie, to nie - ale iść w zaparte trzeba umieć,
    > zwłaszcza starsza osoba pewnie w końcu się sypnie przy 15 pytaniu...

    Ale chyba takie cyrki z wzywaniem to robią dla znaczących kwot? Tutaj to
    będzie poniżej 10 tys. zł.

  • 5. Data: 2011-02-04 16:00:00
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Tomek" <n...@n...no> napisał w wiadomości
    > Ale chyba takie cyrki z wzywaniem to robią dla znaczących kwot? Tutaj to
    > będzie poniżej 10 tys. zł.

    To zrób to rozłącznie . w jednym miesiącu siostra siostrze, w innym matka
    synowi