  • 1. Data: 2007-10-23 07:44:12
    Temat: Darowizna od teściowej
    Od: Jazon <m...@w...pl>

    Witam,
    Doczytalem sie ze darowizna od teściowej jest opodatkowana w zwiazku z
    tym pytanie:
    Czy jesli matka mojej zony podaruje jej np 50 000zl to ja jako że
    jestesmy we wspolnocie majatkowej nie musze zapłacic podatku?
    Czy darowizna taka moze byc przeslana na wspolne konto?
    Czy z tych pienięzy mozna bez problemu splacic wspolny kredyt
    mieszkaniowy?
    Duzo tych pytan ale nie chcal bym miec bliskich nieprzyjemnych spotkan
    z urzedem skarbowym.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2007-10-23 08:24:31
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    >Czy jesli matka mojej zony podaruje jej np 50 000zl to ja jako że
    >jestesmy we wspolnocie majatkowej nie musze zapłacic podatku?

    Nie, jako że darowizny nie wchodzą do majątku wspólnego, tylko odrębnego
    (tutaj żony).

    >Czy darowizna taka moze byc przeslana na wspolne konto?

    Przeszkód brak.

    >Czy z tych pienięzy mozna bez problemu splacic wspolny kredyt mieszkaniowy?

    Spłacić można.
    W ten sposób zapożyczasz się u żony.

  • 4. Data: 2007-10-23 09:11:29
    Od: Jazon <m...@w...pl>

    On 23 Paź, 10:24, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > Spłacić można.
    > W ten sposób zapożyczasz się u żony.

    Dzieki za info :-)
    tylko nie bardzo rozumiem co oznacz "W ten sposób zapożyczasz się u
    żony" i czy nie bede miał jakis problemow z urzedem skarbowym z tego
    powodu?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2007-10-23 10:00:49
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jazon" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > Spłacić można.
    > W ten sposób zapożyczasz się u żony.

    >Dzieki za info :-)
    >tylko nie bardzo rozumiem co oznacz "W ten sposób zapożyczasz się u żony"

    Żona daje Ci pożyczkę z jej majątku do Waszego wspólnego.
    Czyli zwrot jej połowy to Twój obowiązek (jakby co - czyt. zniesienie
    wspólnoty majątkowej).

    >i czy nie bede miał jakis problemow z urzedem skarbowym z tego powodu?

    IMO urzędowi nic do tego co się w małżeństwie dzieje.
    Proszę o wyprostowanie jeśli się mylę.

  • 6. Data: 2007-10-23 13:44:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jazon wrote:
> [...]
    > Czy jesli matka mojej zony podaruje jej np 50 000zl to ja jako że
    > jestesmy we wspolnocie majatkowej nie musze zapłacic podatku?

    darowizna z definicji wchodzi do majątku oddzielnego żony, czyli ty nic
    nie dostałeś i US nic do ciebie nie ma.

    > Czy darowizna taka moze byc przeslana na wspolne konto?

    tak.

    > Czy z tych pienięzy mozna bez problemu splacic wspolny kredyt
    > mieszkaniowy?

    tak.

  • 7. Data: 2007-10-23 13:44:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maaciek wrote:

    > Czy darowizna taka moze byc przeslana na wspolne konto?
    >
    > NIE

    bo?

  • 8. Data: 2007-10-23 13:45:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:
    > W ten sposób zapożyczasz się u żony.

    Że co?

  • 9. Data: 2007-10-23 14:27:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Że co?

    Co że co?
    Ma wobec żony dług.
    Jakby się rozwiedli to wymagalny z miejsca.

  • 10. Data: 2007-10-24 05:05:35
    Od: "Maaciek" <k...@o...pl>

    > bo?

    bo taka informacje dostalem w US jak swego czasu mialem podobny problem