  • 1. Data: 2012-01-05 13:10:06
    Temat: Darowizny
    Od: "cac" <c...@p...onet.pl>

    Mam 2 pytania.

    Zaczynam rozliczać roczny PIT za 2011 rok i zbieram dokumenty i informacje.
    Prowadzę DG jednoosobową, KPiR, PIT-36.

    Mam 2 pytania dot. darowizn.

    1. W czerwcu 2011 otrzymałem od rodziców na drodze notarialnej (na podstawie
    umowa darowizny) nieruchomość, w której prowadzę swoją działalność. Czy
    notariusz w takiej sytuacji zgłasza ten fakt w jakiś sposób do US? Czy ja w
    rozliczeniu rocznym wykazuję ten fakt w którymś miejscu? Jeśli tak to w jaki
    sposób?

    2. W czerwcu 2011 darowałem 4900 PLN swojej kuzynce (córka siostry mojej
    mamy) na zakup mieszkania (na podstawie zawartej umowy darowizny). Zakładam,
    że kuzynka ze swojej strony dopełniła wszelkie papierkowe obowiązki
    wynikające z tego faktu (tak przy okazji: co w takiej sytuacji powinna ona
    zrobić?). Czy ja w rozliczeniu rocznym wykazuję ten fakt w którymś miejscu?
    Jeśli tak to w jaki sposób?

    Z góry dziękuję za wskazówki.

  • 2. Data: 2012-01-05 13:53:45
    Temat: Re: Darowizny
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/5/2012 7:10 AM, cac wrote:
> [...]
    > podstawie umowa darowizny) nieruchomość, w której prowadzę swoją
    > działalność. Czy notariusz w takiej sytuacji zgłasza ten fakt w jakiś

    zgłasza.
    Z racji umowy notarialnej nie musisz juz nic wiecej robic.

    > Czy ja w rozliczeniu rocznym wykazuję ten fakt w którymś
    > miejscu? Jeśli tak to w jaki sposób?

    Nie.
    dochodów z darowizn nie łączy sie z dochodami z pracy.

> [...]
    > Zakładam, że kuzynka ze swojej strony dopełniła wszelkie papierkowe
    > obowiązki wynikające z tego faktu (tak przy okazji: co w takiej sytuacji

    Nic.
    Za mała kwota, żeby musiała coś robić.
    Chyba, że coś dostała wcześniej od ciebie w ostatnich 5 latach, lub też
    ewentualnie dostanie w nastepnych 5 latach.

    Czy ja w rozliczeniu rocznym wykazuję ten fakt w
    > którymś miejscu? Jeśli tak to w jaki sposób?

    Nie.
    Czyjes dochody cie nie interesują.