  • 1. Data: 2008-11-29 10:44:15
    Temat: Data księgowania rachunku w księdze przychodów i rozchodów
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą i otrzymuję przychody tylko od jednego
    kontrahenta, któemu wystawiam jeden rachunek miesięcznie.

    Pod jaką datą powinienem zaksięgować w KPiR rachunek za usługę wykonaną
    w październiku, jeśli data wystawienia rachunku to 03.11, a data wpływu
    środków na rachunek bankowy to 05.11?

  • 2. Data: 2008-11-29 10:53:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-11-2008 o 11:44:15 Sheen <z...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pod jaką datą powinienem zaksięgować w KPiR rachunek za usługę wykonaną
    > w październiku, jeśli data wystawienia rachunku to 03.11, a data wpływu

    A data sprzedaży :-) ?

    I pod który punkt z art. 14 updof podpada to, za co wystawiasz te rachunki?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-11-29 11:07:10
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Tomek wrote:

    > A data sprzedaży :-) ?

    Nie ma jej na rachunku.

    > I pod który punkt z art. 14 updof podpada to, za co wystawiasz te rachunki?

    Wg mnie pod 1c ("za datę powstania przychodu uważa się dzień wykonania
    usługi, nie później niż dzień wystawienia faktury"), ponieważ usługa to
    niejasno określona "analiza opłacalności inwestycji zgodnie z umową -
    październik 2008".
    Wnioskuję więc, że powinienem zaksięgować pod datą 03.11?

  • 4. Data: 2008-11-29 11:52:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-11-2008 o 12:07:10 Sheen <z...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > październik 2008".
    > Wnioskuję więc, że powinienem zaksięgować pod datą 03.11?

    To trzeba przyjąć jakiś dzień jej wykonania.
    Normalnie to jest jakiś protokół odbioru, albo chociaż e-mail.

    Natomiast jeśli wystawiłeś rachunek w rozumieniu ordynacji podatkowej
    i nie umieściłeś na nim daty sprzedaży, zdaje się oznacza to że data
    sprzedaży
    to data wystawienia rachunku.

    Pozdrawiam,
    Tomek