  • 1. Data: 2008-11-28 13:19:58
    Temat: KPiR + VAT - umowa kupna-sprzedaży
    Od: "ireen" <i...@g...pl>

    Witam,
    czy prowadząc DG (KPiR + VAT) i kupując coś na umowę kupna-sprzedaży (od
    osoby fizycznej) należy ją księgować tylko w KPiR, a VAT oczywiście pominąć
    czy jest to może sprzedaż ZW. z VAT? Czy wlicza się to w ogóle do VAT-7?

    z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2008-11-28 22:15:14
    Temat: Re: KPiR + VAT - umowa kupna-sprzedaży
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2008, ireen wrote:

    > Witam,
    > czy prowadząc DG (KPiR + VAT) i kupując coś na umowę kupna-sprzedaży

    <rzep> sprzedaży, art. 535 KC <\rzep>

    > (od osoby fizycznej)

    <rzep> na przykład takiej firmy jak ja? ;) - ewidentnie
    *osoby* *fizycznej* <\rzep>

    Załóżmy dla porządku że na 99% chodziło o zakup przy umowie
    sprzedaży, od osoby nie prowadzącej działalności gospodarczej,
    czy to się zgadza?

    > należy ją księgować tylko w KPiR, a VAT oczywiście pominąć

    "zależy".
    Przykładowe hasło: "proporcja zakupów" (prawdopodobieństwo trafienia
    poniżej promila).
    Zastrzegam że nie wiem, czy proporcja zakupów jest dopuszczalna dla
    zakupów niegospodarczych (i trzeba by sprawdzić czy wymaga oddzielnej
    ewidencji).

    > czy jest to może sprzedaż ZW. z VAT?

    Nie, "nie podlega".

    > Czy wlicza się to w ogóle do VAT-7?

    "zależy".
    Ale niemal na pewno nie - bo prawdopodobnie, prowadząc jakieś
    rozliczenie które wymagałoby ujęcia w VAT-7 wiedziałbyś.

    Zasada (z ustawy o VAT) jest prosta: wpisywać należy to i tylko to,
    co wpływa na rozliczenie VAT i jest niezbędne dla wypełnienie deklaracji.

    pzdr, Gotfryd