  • 1. Data: 2005-08-09 12:06:18
    Temat: Data rozpoczęcia DG a składki ZUS
    Od: "Tomisio" <t...@c...wp.pl>

    ZUS zarzucił mi po czterech miesiącach, że nie zapłaciłem składek za początkowe dni
    DG. W zaświadczeniu o wpisie do ewidencji
    działalności gospodarczej podałem datę 11.04, natomiast pierwsze ruchy jako firma
    poczyniłem 19.04 (pierwsza faktura itd...) no i
    przyjąłem tą datę - zresztą po zasięganiu informacji i wczytywaniu się w internet -
    jako oficjalne rozpoczęcie DG i taką podałem w
    formularzu zgłoszeniowym DG do ZUS. Zapłaciłem składki za okres od 19.04 do 31.00.
    Kto ma rację i ewentualnie jak się bronić ?

  • 2. Data: 2005-08-09 23:21:12
    Temat: Re: Data rozpoczęcia DG a składki ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Aug 2005, Tomisio wrote:

> [...]
    > i taką podałem w formularzu zgłoszeniowym DG do ZUS.
    > Zapłaciłem składki za okres od 19.04 do 31.00.
    > Kto ma rację i ewentualnie jak się bronić ?

    IMHO (doradcą nie jestem) - ty. Z zastrzeżeniami jak niżej.
    A przynajmniej taki stan był jak zaczynałem.
    Mnie też popędzali (telefonicznie) ale przyjęli ustne wyjaśnienie.
    Podstawowy argument: data podana przy wpisie do EDG jest deklaracją
    zamiaru rozpoczęcia bo jest zapodawana *przed* rozpoczeciem, data
    zgłoszenia do US/ZUS jest zgłoszeniem rozpoczęcia.
    "Pierwsza faktura" o niczym nie świadczy - też było w archiwum
    i IMO jeśli ZUS ma jakieś dowody iż DG była wcześniej prowadzona
    (ja wiem ? - zeznania świadków na przykład) to może mieć rację.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)