  • Date: Wed, 04 Feb 2009 09:45:28 +0100
    From: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Debilny obowiązek posiadania pieczątki (DG)

    Zdesperowanie witam,

    Mam do Was zasadnicze, zdecydowanie ważne pytanie: czy w polskim prawie
    istnieje jakiś zapis, na mocy którego urzędas może przymusić mnie do
    wyrobienia na mój własny koszt pieczątki, którą to rzekomo muszę się
    podstemplowywać składając urzędasowi wymagane przez niego papierki?

    Chodzi mi konkretnie o to, czy ZUS i US mają podstawę prawną, aby
    wymagać ode mnie przybicia pieczątki na ich papierkach i czy mają prawo
    (nie widzimisię, ale spisaną podstawę prawną), żeby w ogóle odmówić
    przyjęcia podpisanego i poprawnie wypełnionego druku, ale bez pieczątki?

    Bardzo proszę o pomoc i ewentualne wskazanie ustawy, która to reguluje.
    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że pieczątka jest w DG rzeczywiście
    konieczna. Nie chciałbym używać niecenzuralnych słów, ale założenie
    spółki z o.o. w Singapurze albo Nowej Zelandii nie wyjeżdżając z Polski
    jest o wiele łatwiejsze niż załatwienie durnej działalności gospodarczej
    w tym popierdolonym tuskolandzie.

    Pozdrawiam i dziękuję,
    BB