    From: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Decyzja UC a KUP - pomocy!
    Date: Thu, 31 Jan 2002 01:38:09 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@pe66.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    Witam Szanowne Grupowiczki i Grupowiczów !!!

    Ponieważ od pół roku, kiedy pierwszy raz otrzymałem na tej Grupie
    konkretną pomoc, pilnie śledzę niemalże wszystkie posty, poczułem się
    upoważniony zadać kolejne pytanie.

    Sprawa jest dla mnie bardzo przykra.
    W drodze powtórnej weryfikacji zgłoszenia celnego (SAD) sprzed
    niemalże trzech lat, Urząd Celny wszczął postępowanie z urzędu
    i "skorygował" kod taryfy celnej :-(((. Oczywiście postępowanie
    zakończyło się decyzją obligującą mnie do dopłaty cła i w konsekwencji
    VAT-u. Zaznaczam, iż nie było to postępowanie karno-skarbowe,
    a jedynie prowadzone przez dział taryfikacji i opłat. Czyli jak się to
    pięknie nazywa, nie zostałem ukarany, a "jedynie" skorygowano
    wysokość należności (myta).
    Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, czy zapłacone teraz cło i VAT
    są możliwe do ujęcia w jakiś sposób w KPiR jako KUP i analogicznie
    w ewidencji VAT ???
    Jako pozbawiony praktycznych możliwości (teoretycznie mogę się odwołać
    do GUC, ale nie mam już siły przekonywać, iż nie jestem wielbłądem) obrony
    mały człowieczek chcę wiedzieć, jak takie płatności księgować ?

    Pomóżcie dobrzy ludzie zaoszczędzić troszkę kasy !!!
    Będę szczerze wdzięczny ... .

    Pozdrowienia dla Wszystkich !!!

    --
    Piotr