  • 1. Data: 2002-05-10 09:39:06
    Temat: Delegacja osoby prowadz. dg
    Od: "Anna" <n...@i...pl>

    Witam wszystkich,

    Pisze na tą liste pierwszy raz wiec witam wszystkich i mam pytanie:
    prowadze dg wiąże się ona z tym, że często wyjeżdzam. I nie wiem co mam
    zrobić z fakturą za restauracje (na przykład jakas drobna pizza, czy cos
    takiego). Czy całość tej faktury moge wpisać w koszty. Nie sa to koszty
    reprezentacji i reklamy, bo jest to na mój własny użytek. Podobnie ma sie
    sprawa z zakupem drobnych rzeczy na mój użytek jak na przykład zakup
    herbaty, kawy pitej przeze mnie w firmie. Nie wiem jak to jest prawnie
    uregulowane, albo gdzie znaleźć takie uregulowanie. Chciałabym to najlepiej
    jako całość wpisać w koszt, ale czy można?

    Dziekuje za pomoc
    Anna

  • 2. Data: 2002-05-10 09:51:11
    Temat: Re: Delegacja osoby prowadz. dg
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Jak jestes w podrozy - przysluguje Ci dieta, 18 (chyba) zlotych za
    pelna dobe (szczegoly w sos. rozporzadzenu), ktora wliczasz w koszty.
    Dieta jest wlasnie na wieksze koszty wyzywienia.
    Herbaty dla siebie odliczyc nie mozesz, ale w ramach limitu (0,25%
    przychodu) mozesz jako koszt "reprezentacji", bo czestujesz nia
    klientow.

    BaLab

  • 3. Data: 2002-05-10 09:58:28
    Od: "Anna" <n...@i...pl>

    Witaj, dzieki
    Co do tej diety jesli na przykład wyjezdam o 6 rano i wracam o 22.00 to
    wyliczam czesc tej diety i czy musze miec fakture jako potwierdzenie
    wydatku?

    Pozdrawiam
    Anna

  • 4. Data: 2002-05-10 10:08:59
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abg5hd$f7n$...@n...tpi.pl...
    > Witam!
    > Jak jestes w podrozy - przysluguje Ci dieta, 18 (chyba) zlotych za
    > pelna dobe (

    Od 1 kwietnia 2002 - 19 zł

    Orka

  • 5. Data: 2002-05-10 12:24:12
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Witaj, dzieki
    > Co do tej diety jesli na przykład wyjezdam o 6 rano i wracam o 22.00
    > wyliczam czesc tej diety i czy musze miec fakture jako potwierdzenie
    > wydatku?

    Nie potrzebujesz żadnej faktury. Niezależnie za ile zjesz i czy wogóle,
    przysługuje Ci 19 zł (thnx Orko za sprostowanie). Musisz sporządzić
    dowód wewnetrzny, w którym okreslisz date i godzine wyjazdu, date i
    godzine powrotu, miejsce i cel wyjazdu oraz wyliczona kwote.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2002-05-10 13:32:34
    Od: "Anna" <a...@w...pl>

    Ok, dzieki
    Tylko czy za na przykład 8 godzin wyjazdu, muszę kwotę proporcjonalnie
    podzielic?

  • 7. Data: 2002-05-10 16:27:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Anna" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ok, dzieki
    > Tylko czy za na przykład 8 godzin wyjazdu, muszę kwotę
    proporcjonalnie
    > podzielic?

    Zajrzyj lepiej do rozporządzenia.
    Do 8 godzin, to nie ma raczej mowy o delegacji :-(

    CEZ

  • 8. Data: 2002-05-10 18:38:43
    Od: "Leszek Kryński" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Anna" <a...@w...pl> napisała w wiadomości

    > Ok, dzieki
    > Tylko czy za na przykład 8 godzin wyjazdu, muszę kwotę proporcjonalnie
    > podzielic?

    Goraco polecam przeczytac

    Rozporządzenie ministra pracy i polityki spolecznej z dnia 19 grudnia 2001
    r. w sprawie szczegolowych zasad ustalania oraz wysokosci naleznosci
    przyslugujacych pracownikwi z tytulu podrozy sluzbowej na terenie kraju.

    By zachecic, powiem, ze ma tylko 2 strony i czyta sie to jak bajke dla
    dzieci. Smoki i krolewny zostaly zastapione pracodawca i pracownikiem,
    niekoniecznie obsadzonymi w tych wlasnie rolach :)

    Na stronie sejmu ten akt jest.

    Dowiedziec sie mozna np. ze za podroz do 8 godzin nie przysluguje dieta,
    polowa za 8-12 godzin, cala dieta za >12godzin.
    I wiele innych rzeczy, o ktore boicie sie spytac ;)

    Dieta stanowi koszt pracodawcy, a jest zwolniona przedmiotowo od podatku
    dochodowego placonego przez pracownika (to drugie z updof art. 21 ust. 1 pkt
    16).

    Ponadto, padlo pytanie o herbate w pracy
    >Podobnie ma sie
    >sprawa z zakupem drobnych rzeczy na mój użytek jak na przykład zakup
    >herbaty, kawy pitej przeze mnie w firmie.

    Mala podpowiedz par. 112 rozporzadzenia min. pracy i polityki socjalnej z
    dnia 26 wrzesnia 1997 r. w sprawie ogolnych przepisow bezpieczenstwa i
    higieny pracy:

    § 112. Pracodawca jest obowiązany zapewnić wszystkim pracownikom wodę zdatną
    do picia lub inne napoje, a pracownikom zatrudnionym stale lub okresowo w
    warunkach szczególnie uciążliwych zapewnić oprócz wody, inne napoje. Ilość,
    rodzaj i temperatura tych napojów powinny być dostosowane do warunków
    wykonywania pracy i potrzeb fizjologicznych pracowników. Szczegółowe zasady
    zaopatrzenia w napoje pracowników zatrudnionych w warunkach szczególnie
    uciążliwych określają odrębne przepisy.

    Czyli (nigdy nie zaczynajcie od tego zdania!) - jesli nieodplatnie
    zapewniasz pracownikowi herbate, kawe
    Czyli 2 - obowiazek nalozony jest przepisami prawa
    Czyli 3 - jesli swiadczenie typu herbata wiaze sie z prowadzona
    dzialalnoscia,

    to wydatki mozesz zaliczyc w KUP

    Pozdrawiam

    Leszek Krynski
    lekry.malpka.poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2002-05-10 18:54:26
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Rozporządzenie ministra pracy i polityki spolecznej z dnia 19 grudnia 2001
    > r. w sprawie szczegolowych zasad ustalania oraz wysokosci naleznosci
    > przyslugujacych pracownikwi z tytulu podrozy sluzbowej na terenie kraju.

    a jest jakas bajka na temat podrozy za siedem gor, siedem lasow itd.
    (tj. do innego krolestwa)?

  • 10. Data: 2002-05-11 00:21:51
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > a jest jakas bajka na temat podrozy za siedem gor, siedem lasow itd.
    > (tj. do innego krolestwa)?

    Oczywiscie :-). Na to jest inne rozporzadzenie. Nagroda w postaci diety jest
    hojniejsza :-)

    Pozdrawiam,
    BaLab