  • 1. Data: 2002-05-10 08:56:23
    Temat: Leasing operacyjny - z wykupem czy bez?
    Od: "Pawel Pieczynski" <p...@w...pl>

    Prosze o pomoc w rozwiazaniu ponizszego "rozdwojenia jazni":

    1. Doradca z firmy leasingowej: wykupienie przedmiotu leasingu po
    zakonczeniu umowy jest zgodne z ustawa z 2000 i nie powoduje utraty k.u.p. z
    tytulu czynszow leasingowych.

    2. Doradca podatkowy: umowa leasingu operacyjnego nie moze zawierac opcji
    wykupu, poniewaz US uzna wtedy, ze nastapil zakup ST a nie dzierzawa, czyli
    nalezalo amortyzowac wg stawek amortyzacyjnych.

    Nastapi wiec utrata k.u.p. z tytulu czynszow leasingowych. Chodzi o samochod
    osobowy.

    Ktory ma racje?

    Pozdrawiam,
    Pawel Pieczynski

  • 2. Data: 2002-05-10 09:03:32
    Temat: Re: Leasing operacyjny - z wykupem czy bez?
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

    Sprawdź tutaj, coś powinno być
    http://infor.pl/dane/index.html?tresc=samochod&right
    =4

    Remek
    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 3. Data: 2002-05-10 11:59:33
    Od: "piotr" <n...@w...pl>

    Witam !!!

    Rozumiem że chcesz wykupić przedmiot na firmę, bo jeśli tak to dla świętego
    spokoju wykup go na osobę trzecią, kodeks cywilny, w którym jest to wszystko
    opisane zaczął obowiązywać dopiero od wrzesnia - października 2000 roku i
    tym samym leasing stał się "umową nazwaną". Ciebie obowiązują przepisy roku
    2000 i najlepiej, najbezpieczniej będzie jeśli wykupisz go na osobę trzecią
    np. żonę, teścia itp.Doradca z leasingu ma rację, ale w tym czasie przepisy
    w Polsce nie były jednoznaczne i jakiś urzędas może Ci to zakwestionować.
    Teraz jest to bardziej sprecyzowane i opisane zarówno w kodeksie cywilnym
    jak i "ustawie leasingowej". A odnośnie opcji wykupu : przed październikiem
    2000 roku w ogólnych warunkach umowy leasingu operacyjnego nie było można
    zamieszczać opcji wykupu natomiast teraz to jest standardem i możesz a nawet
    musisz wykupić przedmiot na firmę.
    Wykup samochód na o. trzecią (fikcyjnie) i odkup go za 6-m-cy za wartość
    rynkową. Będziesz mógł go wtedy amortyzować stawką 20 %x 2 czyli 40 %
    rocznie w 2,5 roku masz jeszcze raz ten sam wózek w kosztach. Z jakiej firmy
    chcesz go wykupić ?

    Pozdro
    Piotr

    Użytkownik Pawel Pieczynski <p...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:abg238$3t6$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-05-10 12:48:35
    Od: "Pawel Pieczynski" <p...@w...pl>

    Użytkownik "piotr" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam !!!
    >
    > Rozumiem że chcesz wykupić przedmiot na firmę [...]

    Nie mam jeszcze podpisanej umowy leasingowej. Dopiero sie przymierzam i chce
    sie zabezpieczyc przed ew. problemami z US.

    PP

  • 5. Data: 2002-05-10 15:39:18
    Od: "piotr" <n...@w...pl>

    W takim wypadku masz czystą sprawę, jak napisałem wcześniej umowy zawarte po
    październiku 2001 muszą być zakończone " na firmę". Kiedyś, z wykupem na
    osobę trzecią było lepiej, no ale nic nie trwa wiecznie.Osobiście polecam
    leasing EFL , jeśli samochód to tylko tam, jestem "brokerem leasingowym" i
    znam wiele firm ( a przynajmniej te największe ) i mimo tego że można dostać
    leasing gdzieś taniej to EFL zapewni ci najkorzysteniejszy stosunek jakosci
    usług do ceny. Sam korzystam z ich usług i nie narzekam, uważam że jest to
    najlepiej zorganizowana firma leasingowa w Polsce. Bez kitu. Wszystko jest
    załatwiane "od ręki" i samochód jeździ na tutejszych rejstracjach. Wystarczy
    20 % wpłaty i możesz nawet dostać 80 000 zł kredytu netto + twoja wpłata np
    20-45 % i to wszystko na kwity założycielskie. Na prawdę polecam !!!
    Jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć więcej to napisz na adres b...@w...pl

    dyskusyjnych napisał:abgfm9$cvi$...@n...tpi.pl...