  • 1. Data: 2003-02-28 21:36:16
    Temat: Delegacje a koszt uzyskania przychodu
    Od: "Olo" <o...@i...pl>

    Witam,
    Czy zgodnie z obowiązującym prawem podatkowym wszystkie koszty związane z
    wyjazdami to potencjalnych klientów można zaliczyć do kosztów uzyskania
    przychodu? Mam na myśli takie wydatki jak: paliwo, restauracje, hotele itp.
    Proszę o odpowiedź i/lub podanie linków gdzie mógłbym się więcej dowiedzieć
    o kosztach uzyskania przychodu.

    Pozdrawiam
    Olo

  • 2. Data: 2003-03-01 09:50:54
    Temat: Re: Delegacje a koszt uzyskania przychodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Feb 2003, Olo wrote:

> [...]
    >+ wyjazdami to potencjalnych klientów można zaliczyć do kosztów uzyskania

    Tylko poniesione "w celu osiagnięcia przychodu" :)

    >+ Mam na myśli takie wydatki jak: paliwo,

    ...to wyższa szkoła jazdy, przejrzyj archiwum (zależy czy samochód
    twój, czy firmowy....). VAT od paliwa KUP też w KUP.

    >+ restauracje,

    A tam, psze pana. Jeść pan w domu też musi, to nie będzie
    kapitalista swoich obiadów wliczał w KUP :)
    Niemniej minister uznał, że na wyjeździe jedzenie "wychodzi"
    drożej - i możesz w KUP zaliczyć ryczałt delegacyjny (AFAIR 20zł
    aktualnie), na zasadach "takich jak dla pracowników" (z grubsza:
    jeśli jesteś "w podróży" więcej niż 'szychtę', liczy się z dokładnością
    pół dnia. Do 8 h nie ma nic !).
    Jeśli jest to obiad z kontrahentem - to masz coś takiego jak
    limitowany RiR (zadaj pytanie o "RIR" googlowi, to się doszkolisz :))

    >+ hotele itp.

    A to jak najbardziej. Z zastrzeżeniem że usługi turystyczne
    nie podlegają odliczeniu w VAT, czyli w koszty cena brutto :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-01 11:55:11
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > A to jak najbardziej. Z zastrzeżeniem że usługi turystyczne
    > nie podlegają odliczeniu w VAT, czyli w koszty cena brutto :)

    Jeżeli nawet rozliczamy koszty obiadu z kontrahentem w ramach RiR to uczulam,
    iz niektóre urzędy wymagają dokładnego opisu gdzie? z kim? w jakim celu?, a
    także maja prawo weryfikacji tych informacji u kontrahenta, którego dane podamy
    opisując koszty delegacji

  • 4. Data: 2003-03-02 20:15:16
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    k...@p...onet.pl wrote:

    > Jeżeli nawet rozliczamy koszty obiadu z kontrahentem w ramach RiR to uczulam,
    > iz niektóre urzędy wymagają dokładnego opisu gdzie? z kim? w jakim celu?

    A nie wymagają aby jeszcze oświadczenia, skąd się miało na ten obiad?? :[[

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =