  • 1. Data: 2003-05-26 13:43:07
    Temat: Dla tych, którzy się wahają...
    Od: "Grzegorz Niedźwiecki" <k...@h...com>

    Warszawa, 13.12.2005 r.
    Kochana Mamusiu!
    W Unii jest fajnie, niczego tu nie brakuje. Cukier jest po 4
    zł za kg, benzyna po 5,50 zł za litr, masło po 4,10 zł za kostkę,
    chleb po 3,20 zł za bochenek, a paczka papierosów po 12 zł.

    Jeśli chodzi o nasz dom, to latem przyjechał pan Helmut z
    Berlina. Najpierw postawił piwo, a potem pokazał akt własności z 1937
    r. i powiedział, że teraz to jego ziemia i wszystko, co na niej. Może
    to i lepiej, i tak nie byłem w stanie płacić podatku katastralnego
    (Mamusia wie, 2% od wartości nieruchomości rocznie). Za to w przytułku
    mamy kolorową telewizję i fajne filmy.

    Pracy na razie nie ma, ale mówią, że będzie. Jak dożyję, to
    za 6 lat będę mógł pracować w Niemczech albo Austrii. W mieście budują
    nowy urząd. Unia dała trochę grosza. Firma Heńka Kowalskiego
    startowała w przetargu, ale rozstrzygano go w Brukseli i wygrali
    Szwedzi. Co prawda inżynierów sprowadzili od siebie, ale Heniek i tak
    się cieszy, bo uznali jego kwalifikacje i pozwolili nosić cegły. Niech
    sobie chłop zarobi, bo jego firma już nie wytrzymuje tego zwiększonego
    VAT-u w budownictwie. Chciał wysłać syna na studia do Francji, ale
    nie miał na to pieniędzy. Córka jednego z ministrów miała więcej
    szczęścia i dostała unijne stypendium. Chłopak Henia jest całkiem
    zdolny, więc zdawał na nasz? politechnikę. Byłby się dostał, gdyby
    nie konkurencja młodzieży z innych krajów unijnych. W końcu tam
    uczelnie też s? przepełnione. Na razie jest na darmowym stażu w
    hipermarkecie.

    Ostatnio w mieście pojawiło się mnóstwo byłych rolników.
    Mówią coś o nierównej konkurencji, niskich dopłatach i limitach
    produkcyjnych. Nie wiem o co im chodzi, przecież mieli najwięcej
    zyskać na integracji.

    Do domu naprzeciwko wprowadziło się młode małżeństwo - Tomek
    i Jacek. To bardzo wrażliwi ludzie, nawet staraj? się o adopcję. Pani
    kurator jest bardzo tolerancyjna i świeżo po aborcji, więc maj? duże
    szanse.

    Niech Mamusia na razie siedzi na tej Białorusi, bo tu szaleje
    eutanazja, zwłaszcza, że ubezpieczalnia już o Mamusię pytała.

    To tyle, bo idę po zasiłek. Będę go pobierał jeszcze dwa
    miesiące.

    Całuję mocno,

    Zdzisiek

    P.S. Niech mi Mamusia przyśle kilo szynki, ale takiej ze
    zwykłego prosiaka, bo te nasze świecą po nocach.
    P.P.S. Niech Mamusia wyśle ten list swoim znajomym. Może za
    kilkanaście lat do mnie wróci. Wtedy Polski już pewnie nie będzie, ale
    w końcu będę obywatelem nowego euroregionu...

    : Andrzej Tatol