  • 1. Data: 2003-05-26 12:19:43
    Temat: Umowa najmu - podatek od umowy?
    Od: "Paweł" <h...@s...net>

    Hej,

    czy jezeli jako przedsiebiorca zawieram umowe najmu pomieszczenia
    gospodarczego, to czy musze odprowadzic jakis podatek od czynnosci
    cywilno-prawnych? Czy tylko wlasciciel musi odprowadzic podatek od dochodu?
    Czy taka umowe trzeba gdzies rejestrowac (US)??

    Please help - poczatkujacemu przedsiebiorcy :)

    Paweł

  • 2. Data: 2003-05-26 14:02:33
    Temat: Re: Umowa najmu - podatek od umowy?
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł" <h...@s...net> napisał
    > czy jezeli jako przedsiebiorca zawieram umowe najmu pomieszczenia
    > gospodarczego, to czy musze odprowadzic jakis podatek od czynnosci
    > cywilno-prawnych?

    podatku od czynności od najmu i dzierżawy nie ma od 2001r.

    Czy tylko wlasciciel musi odprowadzic podatek od dochodu?

    tak

    > Czy taka umowe trzeba gdzies rejestrowac (US)??

    nie

  • 3. Data: 2003-05-26 15:02:17
    Od: "Paweł" <h...@s...net>

    > nie

    Ufff... wielkie dzieki.
    Wlasciwie to sprawa wyglada tak, ze wynajmujacym jest rencista i jego
    calkowity dochod w skali roku nie przekroczy 2700zl. Czy tenze rencista musi
    zarejestrowac DG, zlozyc NIP-1 i jeszcze PITa-5 skladac co mc? Hm... co do
    PIT-5 to jestem prawie pewien, ze nie...

    Paweł

  • 4. Data: 2003-05-26 21:38:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 May 2003, Paweł wrote:

> [...]
    >+ zarejestrowac DG, zlozyc NIP-1 i jeszcze PITa-5 skladac co mc? Hm... co do
    >+ PIT-5 to jestem prawie pewien, ze nie...

    No to na odwrót: nie musi zakładać DG. Ale w PIT-5 jest taka osobna
    rubryczka na "dochody z najmu", i chodzi właśnie o najem "bez DG"... ;)
    Krótko mówiąc: AFAIK zaliczki należy płacić :( i papierki składać.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-05-27 00:35:28
    Od: "Marek" <w...@o...home.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > rubryczka na "dochody z najmu", i chodzi właśnie o najem "bez DG"... ;)
    > Krótko mówiąc: AFAIK zaliczki należy płacić :( i papierki składać.

    Namieszam jeszcze trochę :-)
    Jeżeli w tym lokalu nie była prowadzona dotychczas DG to teraz właściciel
    zapłaci wyższy podatek od nieruchomości.
    Marek