  • 31. Data: 2019-02-21 11:01:50
    Temat: Re: Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-21 o 10:43, Pete napisał:

    > :D :D :D

    Tu nie ma się z czego śmiać... na przełomie tysiąclecia były systemy
    niepotrzebujące operacji przetwarzania. Jest to kwestia dobrego projektu
    i oprogramowania. Przetwarzanie było dlatego, że źle zaprojektowane
    systemy musiałyby aby dokonać pełnego księgowania zbyt długo wstrzymywać
    zbyt wiele tabel (było to związane zarówno z rodzajem transakcji jak i z
    potrzebnymi zmianami dokonywanymi w wielu rekordach w tabelach), toteż w
    ciągu dnia wykonywano operacje w sposób uproszczony, a w nocy
    zapuszczano właśnie proces przetwarzania, który zamieniał wpisy
    uproszczone na pełne dokumenty. Skoro wtedy było to możliwe (był to
    okres, gdzie dostęp do netu był słaby, połączenia między oddziałami też
    do demonów prędkości nie należały, a i moc serwerów pewnie okazałaby się
    mniejsza od mocy niektórych smartfonów obecnie używanych), więc jeśli
    jeszcze są systemy bankowe wymagające przetwarzania dzis, tzn, że
    podejmujący decyzje o wyborze systemu powinien być zwolniony. (przy
    systemach bankowych ostatnio pracowałem w 2006 roku, więc nie orientuje
    się co obecnie jest dostępne na rynku, ale jak napisałem, skoro wtedy
    można było, to i teraz też można, a jak ktoś nie potrafi, to może czas
    na zmianę zawodu)

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 32. Data: 2019-02-26 13:16:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Skoro wtedy było to możliwe (był to okres, gdzie dostęp do netu był
    >słaby, połączenia między oddziałami też do demonów prędkości nie

    Albo ich wcale nie bylo.

    Tylko pewne przetwarzanie jest i dzisiaj - nawet jak mozna ksiegowac
    na biezaco, to mamy przelewy oczekujace, splaty oczekujace,
    i wiecznie niezadowolonych klientow - ze np pieniadze na konto
    wplynely, ale kredytu nie splacily, bo zostaly wydane w sklepie ... i
    czemu ten glupi bank pozwolil wydac ...

    J.

  • 33. Data: 2019-02-26 13:27:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-26 o 13:16, J.F. pisze:
> [...]
    > i wiecznie niezadowolonych klientow - ze np pieniadze na konto wplynely,
    > ale kredytu nie splacily, bo zostaly wydane w sklepie ... i czemu ten

    to jest wykonanie zaplanowanych operacji, do tego nie trzeba wstrzymywać
    pracy systemu.

    --
    http://kaczus.ppa.pl