  • 1. Data: 2014-05-02 23:46:59
    Temat: Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
    Od: Piotr <b...@g...ru>

    Niedługo kończę pracę na etacie i przez kilka najbliższych miesięcy będę
    utrzymywał się z oszczędności. Na ten czas chcę wykupić sobie dobrowolne
    ubezpieczenie zdrowotne w NFZ. Czy składki na to dobrowolne zdrowotne
    będę mógł odliczyć od podatku w PIT za 2014, chociaż dochody były
    wyłącznie z etatu?
    I takie praktyczne pytania odnośnie ubezpieczenia w NFZ:
    - co wpisać jako deklarowaną kwotę dochodu? Zero czy minimalną kwotę od
    której płaci się składkę?
    - czy comiesięczne DRA do ZUS trzeba składać w urzędzie właściwym według
    miejsca zamieszkania czy można w dowolnym? Albo da się jakoś wysyłać online?
    - w czasie trwania ubezpieczenia będę przeprowadzał się do miejscowości
    w innym województwie. Czy będę musiał zmianę adresu zgłaszać w NFZ/ZUS,
    przenosić ubezpieczenie do "nowego" NFZ itp.?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-05-03 16:42:34
    Temat: Re: Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Lepiej załatwić sobie ułamek etatu u znajomego.

    -----

  • 3. Data: 2014-05-05 22:01:13
    Od: Piotr <b...@g...ru>

    W dniu 2014-05-03 16:42, 666 pisze:
    > Lepiej załatwić sobie ułamek etatu u znajomego.

    Wiem że jest taka opcja. Tyle że ciężko było by znaleźć kogoś kto
    zdecyduje się na taką upierdliwą pod względem papierologii przysługę, no
    i jakieś tam składki też trzeba od tego opłacić.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-05-05 22:08:12
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 05.05.2014 22:01, Piotr wrote:

    > Wiem że jest taka opcja. Tyle że ciężko było by znaleźć kogoś kto
    > zdecyduje się na taką upierdliwą pod względem papierologii przysługę, no
    > i jakieś tam składki też trzeba od tego opłacić.

    zostan etatowym bezrobotnym.

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 5. Data: 2014-05-13 12:47:45
    Od: Piotr <b...@g...ru>

    > Czy składki na to dobrowolne zdrowotne
    > będę mógł odliczyć od podatku w PIT za 2014, chociaż dochody były
    > wyłącznie z etatu?

    Nikt nie wie jak jest z tym odliczaniem?

  • 6. Data: 2014-05-13 14:20:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 May 2014 12:47:45 +0200, Piotr napisał(a):

    > Nikt nie wie jak jest z tym odliczaniem?

    Można odliczyć. Oczywiście nie całe tylko 7,75% podstawy.

  • 7. Data: 2014-05-15 07:42:11
    Od: Piotr <b...@g...ru>

    W dniu 2014-05-13 14:20, jureq pisze:

    > Można odliczyć. Oczywiście nie całe tylko 7,75% podstawy.

    Dzięki! Rozumiem że podstawy się sumują, tzn. 7,75%*(podstawa
    wynikającej z dochodów z etatu + kwota zadeklarowana jako podstawa
    dobrowolnego ubezpieczenia) ?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2014-05-15 08:07:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 15 May 2014 07:42:11 +0200, Piotr napisał(a):

    > Dzięki! Rozumiem że podstawy się sumują, tzn. 7,75%*(podstawa
    > wynikającej z dochodów z etatu + kwota zadeklarowana jako podstawa
    > dobrowolnego ubezpieczenia) ?

    Tak.