  • 1. Data: 2004-04-26 15:10:23
    Temat: Dochód w PIT 37
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Witam.
    Dostałem zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej, że otrzymałem kwote X
    zł tytułem zwrostu za wymianę stolarki okiennej.
    Pytanie moje: Czy dobrze robie ujmujac te kwotę jako dochód w pozychi 5.
    (inne źródła, niewymienione w wierszach 1-4)

    Z góry dziekuję za informację
    Arek

  • 2. Data: 2004-04-26 15:44:55
    Temat: Re: Dochód w PIT 37
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytanie moje: Czy dobrze robie ujmujac te kwotę jako dochód w pozychi 5.
    > (inne źródła, niewymienione w wierszach 1-4)
    -------------------------------
    Tak to są inne żródła
    Wiola

  • 3. Data: 2004-04-26 19:16:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, Wiola wrote:

> [...]
    >+ > Pytanie moje: Czy dobrze robie ujmujac te kwotę jako dochód w pozychi 5.
    >+ > (inne źródła, niewymienione w wierszach 1-4)

    Wiolu, jak tak "dla porządku", proszę nie bić jeśli się mylę ("znowu" ;>)

    Do kogo należy "wymiana stolarki" ? Bo jeśli do właściciela lokalu
    (spółdzielni, nie podejrzewam żeby Arek dostał cokolwiek jakby
    to on był właścicielem mieszkania) to przecież on NIE MA przychodu.

    Wyłożył pieniądze "za spółdzielnię", spółdzielnia mu zwróciła
    (być może tylko część, bo taka była umowa) i tyle. Jedyne co może
    być dla niego "istotne podatkowo" to fakt, że nie może tej "zwróconej"
    części uznać za podstawę do "odliczenia remontowego", skoro to nie
    on a spółdzielnia zapłaciła (tyle ile zwróciła) !
    Gdzieś się mylę ?

    Nie czytałem aktualnej (tj. 2003) ustawy pod tym kątem, ale kilka
    lat temu dokonywałem "upgrade ogrzewania" :) w mieszkaniu komunalnym
    na podobnych warunkach.
    Byłem kontrolowany - kontrolowali WSZYSTKICH którzy zakładali
    ogrzewani gazowe właśnie z powodu tego o którym piszę (że zwrócona
    kwota nie stanowi podstawy odliczenia), zakwestionowali mi nawet
    kwitek od kominiarza (no cóż, był to rachunek a nie f-ra :])
    ale "przychodu" nikt nie wymyślał :)
    Jakby kto był uprzejmy skomentować...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-04-27 05:53:36
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Wiolu, jak tak "dla porządku", proszę nie bić jeśli się mylę ("znowu" ;>)
    Ani mysle bic fakt zrobiłam byc może niesłuszne założenie że pytajacy juz te
    okna odliczył te okna we wcześniejszych rozliczeniach w pełnej wysokości i
    teraz ma zwrot i wtedy jest taka odpowiedz jak podałam.
    Wiola