  • 1. Data: 2004-04-26 14:27:31
    Temat: samochod od 1.05 juz nie-ciezarowy
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Jestem wlascicielem Ford-a Escorta, fabrycznie ciezarowego, ktory ma jednak na
    tyle mala ladownosc ze staje sie od 1.05 samochodem osobowym.

    Wiem juz ze nie bede mogl odliczac VAT za benzyne.

    Jak jest jednak z :
    1.Remontami (zwyklymi i po wypadku - dotad VAT placilem z kieszeni i
    odpisywalem z zeznania VAT 7)
    2.Sprzedaza samochodu ? Czy musze doliczyc VAT, a jesli tak to w jakiej
    wysokosci ? Niezaleznie od tego po ilu latach go sprzedam ?

    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2004-04-26 15:04:37
    Temat: Re: samochod od 1.05 juz nie-ciezarowy
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    Marek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak jest jednak z :
    > 1.Remontami (zwyklymi i po wypadku - dotad VAT placilem z kieszeni i
    Bez zmian - nadal możesz

    > 2.Sprzedaza samochodu ? Czy musze doliczyc VAT, a jesli tak to w jakiej
    > wysokosci ? Niezaleznie od tego po ilu latach go sprzedam ?
    Bez zmian - odliczyłeś to nadal musisz doliczyć (22% a jakże by inaczej)
    A nawet gorzej: miałeś prawo odliczyć - to masz obowiązek doliczyć.

    > pozdrawiam
    > Marek
    & nocnyMarek

  • 3. Data: 2004-04-26 21:09:14
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Dzieki wielkie za odpowiedz.

    Mam jednak jeszcze jedna watpliwosc (chyba niejasno spytalem).Chodzi o pytanie
    2. Ja wiem ze sprzedajac musze zaplacic VAT - to oczywiste. CHodzi mi o to ze
    ktos mi dzis powiedzial (a mam nadzieje ze to nieprawda) ze w chwili sprzedazy
    musze odprowadzic nie 22% od kwoty sprzedazy, tylko od wartosci pierwotnej
    samochodu (czyli caly odliczony niegdys VAT). Prawdaz-to-li ?

    pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2004-04-26 23:02:28
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    Marek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > musze odprowadzic nie 22% od kwoty sprzedazy, tylko od wartosci pierwotnej
    > samochodu (czyli caly odliczony niegdys VAT). Prawdaz-to-li ?

    A to Lepper już jest premierem?;-)))

  • 5. Data: 2004-04-27 06:35:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, Marek wrote:

> [...]
    >+ musze odprowadzic nie 22% od kwoty sprzedazy, tylko od wartosci pierwotnej
    >+ samochodu (czyli caly odliczony niegdys VAT). Prawdaz-to-li ?

    "Chyba nie do końca" :)
    Zmieniono VAT od "operacji równoważnych sprzedaży w rozumieniu VAT",
    czyli przy darowinie, przekazaniu na potrzeby własne itp.
    Jak "przepiszesz" samochód "z firmy na siebie" to musisz zwrócić
    cały VAT - dotąd odprowadzało się VAT od "wartości rynkowej".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-04-27 06:37:44
    Od: "i" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > musze odprowadzic nie 22% od kwoty sprzedazy, tylko od wartosci pierwotnej
    > samochodu (czyli caly odliczony niegdys VAT). Prawdaz-to-li ?

    22 % od wartości pierwotnej, to chyba przy nieodpłatnym przekazaniu środka
    trwałego na użytek własny.

  • 7. Data: 2004-04-27 07:05:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Jak "przepiszesz" samochód "z firmy na siebie" to musisz zwrócić
    > cały VAT - dotąd odprowadzało się VAT od "wartości rynkowej".

    Dokładnie tak.
    I jak sie dobrze policzy to bardziej opłaca się sprzedac samochód
    szagrowi, poczekać poł roku i odkupić samochód od szwagra już jako osoba
    fizyczna, bez mieszania w to DG i bez VATu.
    Zwłaszcza jeżeli samochód był kupiony na firmę nowy a sprzedawany po np.
    5 latach wart jest już tylko połowę nowego. ;-)
    Nawet uwzględniając PCC i opłaty rejestracyjne to sie opłaci ;-)
    A przez pół roku może nam szwagier samochodu użyczyć (bez podatku, bo
    najbliższa rodzina).

    Trzeba tylko mieć zaufanie do szwagra ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-04-27 09:56:24
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Tue, 27 Apr 2004 08:35:29 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisze:

> [...]
    > Jak "przepiszesz" samochód "z firmy na siebie" to musisz zwrócić
    >cały VAT - dotąd odprowadzało się VAT od "wartości rynkowej".

    A czy zmiana rodzaju samochodu z ciężarowego na osobowy, bez
    wyprowadzania ST z firmy też podlegałaby pod ten paragraf?

    --
    Pozdrowienia

    Andrzej Popowski

  • 9. Data: 2004-04-27 15:40:49
    Od: "Jawa" <j...@T...neostrada.pl>

    Użytkownik "i" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 22 % od wartości pierwotnej, to chyba przy nieodpłatnym przekazaniu środka
    > trwałego na użytek własny.

    Powiedzcie proszę, gdzie szukać tych przepisów ?
    Pozdrawiam
    Jawa

  • 10. Data: 2004-04-27 21:03:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Apr 2004, Jawa wrote:
    [...]
    >+ Powiedzcie proszę, gdzie szukać tych przepisów ?

    Ustawy o VAT ?
    Oficjalnie isip.sejm.gov.pl
    A polecam np. www.podatki.pl (trzeba się zarejestrować, darmo)

    --