  • 1. Data: 2008-04-29 21:49:15
    Temat: Dochody z praw autorskich (zdjęcia) a VAT...
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    Witam
    Wiem, ze lepiej do doradcy - pewnie tak zrobie, ale moze wczesniej ktos tu
    pomoze...
    Chodzi mi o podatek za 2007 r. Przychod na os. fizyczna, a nie na DG.
    Czy ktos mi moze jednoznacznie potwierdzic, ze przychody osiagniete ze
    sprzedazy licencji na wykorzystanie zdjec (z przeniesieniem przaw
    autorskich) wymienione w pit-11 w polu E10 (nr 70; "Prawa autorskie i inne
    prawa...") sa zwolnione z VAT (bez tego limitu 10.000 Eur). Podstawa - poz.
    11 załącznika nr 4 do ustawy o VAT.
    Byłem o tym przekonany, ale poniewaz przychod przekroczyl w 2007 prog 10
    tys. Eur. to mnie zastanowilo, czy dobrze mysle.

    Bede wdzieczny za wszelkie sygestie.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 10 510 zdjęc z 18 krajów.

  • 2. Data: 2008-04-29 22:54:27
    Temat: Re: Dochody z praw autorskich (zdjęcia) a VAT...
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > Byłem o tym przekonany, ale poniewaz przychod przekroczyl w 2007 prog 10
    > tys. Eur. to mnie zastanowilo, czy dobrze mysle.

    Ciekaw jestem odpowiedzi, gdyby się potwierdziło to zamiast umowy o dzieło
    można by zastosować samą sprzedaż licencji na dzieło i po problemie VAT.

  • 3. Data: 2008-04-30 06:09:12
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > Ciekaw jestem odpowiedzi, gdyby się potwierdziło to zamiast umowy o dzieło
    > można by zastosować samą sprzedaż licencji na dzieło i po problemie VAT.

    Pod warunkiem, ze "dzielo" miesci sie w zakresie "zwiazanym z kulturą,
    rekreacją lub sportem".
    Nie dotyczy np. oprogramowania itp...

    Czy ktos jest w stanie potwierdzic z wlasnego doswiadczenia?

    pozdr.
    Jacek Bronowski

  • 4. Data: 2008-04-30 08:39:47
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Jacek Bronowski pisze:
> [...]
    > By?em o tym przekonany, ale poniewaz przychod przekroczyl w 2007 prog 10
    > tys. Eur. to mnie zastanowilo, czy dobrze mysle.

    Na grupie foto wyraziłem już swoje zdanie, tutaj w skrócie:
    Skoro te same usługi w załączniku 3 objęto stawką 7%, a w załączniku 4
    stawką zw, o ile są związane z kulturą, to ten związek jest tutaj
    kluczowy. Zdjęcia artystyczne, pewnie z kulturą związek mają, ale czy
    np. sprzedaż praw majątkowych do fotografii budynku, wykonanej na
    zlecenie agencji nieruchomości, da się pod to podciągnąć?
    Albo zdjęcia produktów do gazetki reklamowej supermarketu?
    Może ktoś poda link do jakiejś intepretacji?
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 5. Data: 2008-04-30 20:47:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2008, ajt wrote:

> [...]
    > majątkowych do fotografii budynku, wykonanej na zlecenie agencji
    > nieruchomości, da się pod to podciągnąć?

    No to ja wyrażę swoje.
    Brakuje mi informacji jaka była forma sprzedaży praw.
    To może być klucz do wyłączenia spod VAT w ogóle (niepodlegania).

    W ustawie jest taki przepis:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    3a. Przepis ust. 3 pkt 3 stosuje się odpowiednio do usług twórców i
    artystów wykonawców w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych, wynagradzanych w formie honorariów za przekazanie lub
    udzielenie licencji do praw autorskich lub praw artystycznego wykonania
    albo ich wykonanie, w tym również wynagradzanych za poœrednictwem
    organizacji zbiorowego zarzšdzania prawami autorskimi lub prawami
    pokrewnymi.
    ---

    Po polsku: takie same zasady, które stosuje się do umów wykonywanych
    osobiście, dotyczyć mogą *również* przypadków zapłaty z PA.
    "Mogą" - bo musi być spełniony wymóg "wynagradzania w formie honorarium"
    i wdzięczny będę jak mnie ktoś dokładnie oświeci gdzie jest definicja
    tej formy :)

    Ale w tym momencie *nie ma mowy o zwolnieniu* - bo mowa o *niepodleganiu*,
    to zaś jest inna relacja prawna!

    pzdr, Gotfryd