    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dochody z praw autorskich (zdjęcia) a VAT...
    Date: Wed, 30 Apr 2008 10:39:47 +0200

    Jacek Bronowski pisze:
    > Witam
    > Wiem, ze lepiej do doradcy - pewnie tak zrobie, ale moze wczesniej ktos tu
    > pomoze...
    > Chodzi mi o podatek za 2007 r. Przychod na os. fizyczna, a nie na DG.
    > Czy ktos mi moze jednoznacznie potwierdzic, ze przychody osiagniete ze
    > sprzedazy licencji na wykorzystanie zdjec (z przeniesieniem przaw
    > autorskich) wymienione w pit-11 w polu E10 (nr 70; "Prawa autorskie i inne
    > prawa...") sa zwolnione z VAT (bez tego limitu 10.000 Eur). Podstawa - poz.
    > 11 za??cznika nr 4 do ustawy o VAT.
> [...]

    Na grupie foto wyraziłem już swoje zdanie, tutaj w skrócie:
    Skoro te same usługi w załączniku 3 objęto stawką 7%, a w załączniku 4
    stawką zw, o ile są związane z kulturą, to ten związek jest tutaj
    kluczowy. Zdjęcia artystyczne, pewnie z kulturą związek mają, ale czy
    np. sprzedaż praw majątkowych do fotografii budynku, wykonanej na
    zlecenie agencji nieruchomości, da się pod to podciągnąć?
    Albo zdjęcia produktów do gazetki reklamowej supermarketu?
    Może ktoś poda link do jakiejś intepretacji?
    Andrzej
    www.album.radom.pl