  • 1. Data: 2005-04-01 19:50:34
    Temat: Dochody z zagranicy, kupno mieszkania
    Od: tom <t...@p...fm>

    Jestem studentem.Od stycznia 2004 r. do lutego 2005 r. pracowałam w
    Norwegii. Wyjazd organizowany przez uczelnię, udzielony roczny urlop
    dziekański: wyjazd na praktyki w Norwegii. W roku 2004 nie pracowałem w
    Polsce, a zatem nie osiągnęłem w kraju żadnego dochodu. Mam w związku z
    tym pytanie :

    1.czy mam obowiązek składania zeznania podatkowego za rok 2004 , w
    którym miałbym wykazać dochody osiągnięte w Norwegii? Zaznaczam , że nie
    korzystam z żadnych ulg i odliczeń.
    Wyczytałem, że w stosunku do Norwegii w celu unikania podwójnego
    opodatkowania stosuje się metodę wyłączenia z progresją, a w takim
    przypadku podatnik ma obowiązek składania zeznania rocznego, jeżeli:
    -osiągnie w Polsce dochody podlegające opodatkowaniu wg skali podatkowej,
    -będzie chciał skorzystać z preferencyjnego rozliczenia rocznego.
    Wnioskuje z tego, że w moim przypadku (jak wyżej) nie mam obowiązku
    składania zeznania. Ale może się mylę? Jeśli ktoś ma pewność w tej
    kwestii bardzo proszę o odpowiedź.

    Mam zamiar kupić (wraz z narzeczoną) na rynku wtórnym mieszkanie
    spółdzielczo-własnościowe za gotówkę.
    1.czy obydwoje możemy jako współwłaściciele zawrzeć umowę kupna
    mieszkania spółdzielczo-własnościowego
    2.czy ma znaczenie przy zawieraniu umowy to, że jestem w 1/4
    współwłaścicielem innej nieruchomości (domku prywatnego)
    3.czy Urząd Skarbowy będzie żądał udokumentowania , skąd mam pieniądze
    na zakup mieszkania i czy w takim przypadku wystarczy przedstawić w US
    dokumenty płacowe zagranicznego pracodawcy (norweskiego).