  • 1. Data: 2004-05-03 16:00:06
    Temat: Dofinansowanie z PFRON-u i VAT
    Od: "Radzio" <a...@W...pl>

    Witam serdecznie,

    Prowadzę jednoosobową działalnośc gospodarczą (KPiR, VAT). Kilka dni
    temu podpisałem umowę z PFRON-em na dofinansowanie kosztów stanowiska
    telepracy dla osoby niepełnosprawnej. Dofinansowanie ze strony PFRON
    wynosi 90% (około 20 tys.), reszta to mój wkład. Ponieważ jestem
    płatnikiem vat wychodzi na to, że kwota dofinansowania jest kwotą netto
    i przy zakupie towarów muszę dodatkowo zapłacić 22% podatek vat (około 5
    tys.). W związku z tym mam do Szanownych Grupowiczów kilka pytań:
    1) Czy zapłacony podatek vat będę mógł sobie bez problemów
    odebrać/odliczyć (jeżeli tak to w jakim okresie czasu i w jakiej
    wysokości)?
    2) W jaki sposób zakupiony sprzęt wpisać do KPiR? Zestaw komputerowy mam
    zamiar wpisać do ewidencji środków trwałych, a co z oprogramowaniem?
    3) Czy w ogóle opłacało mi się zawrzeć taką umowę na dofinansowanie?
    Musze dodać, że zobowiązany jestem do trzyletniego utrzymania stanowiska
    telepracy i ponosić wszelkie inne koszty.
    4) Może macie jakieś inne sugestie odnośnie mojej sprawy?

    Dziekuję z góry za pomoc i pozdrawiam,
    Radzio

    --
    www.telefirma.pl - kafejka, komputery, serwis, simlock...

  • 2. Data: 2004-05-04 19:35:05
    Temat: Odp: Dofinansowanie z PFRON-u i VAT
    Od: "dianaza" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Radzio" <a...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > telepracy i ponosić wszelkie inne koszty.
    > 4) Może macie jakieś inne sugestie odnośnie mojej sprawy?

    ------------------------

    Trochę do poczytania "Własna firma".
    Nie wiem, czy ten link bedzie przydatny ,ale może....
    http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/1239

    Pozdrawiam
    Bogusława

  • 3. Data: 2004-05-05 18:01:55
    Temat: Re: Dofinansowanie z PFRON-u i VAT
    Od: "Radzio" <a...@W...pl>

    Sz.P. dianaza <d...@i...pl> napisał(a):

    > Trochę do poczytania "Własna firma".
    > Nie wiem, czy ten link bedzie przydatny ,ale może....
    > http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/1239
    >

    > Pozdrawiam
    > Bogusława

    Dzięki Bogusławo. Faktycznie jest tu sporo ważnych informacji.
    Szkoda, że odnośnie vatu ta publikacja może być nieaktualna, bo jak
    wiadomo od 1 maja obowiązuje nowa ustawa;)

    Pozdrwiam,
    Radzio

    --
    www.telefirma.pl - kafejka, komputery, serwis, simlock...

  • 4. Data: 2004-05-05 18:55:44
    Od: "dianaza" <d...@i...pl>

> [...]

    > Szkoda, że odnośnie vatu ta publikacja może być nieaktualna, bo jak
    > wiadomo od 1 maja obowiązuje nowa ustawa;)

    -------------

    Nie ma sprawy :)
    Zestaw komputerowy razem z oprogramowaniem wpisuje się jako środek trwały.

    Pozdrawiam
    Bogusława

  • 5. Data: 2004-05-06 04:38:10
    Temat: Re: Odp: Dofinansowanie z PFRON-u i VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 May 2004, dianaza wrote:
    [...]
    >+ Nie ma sprawy :)
    >+ Zestaw komputerowy
    >+ razem z oprogramowaniem wpisuje się jako środek trwały.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Hkm.... Maddy jeszcze śpi że nie protestowała ? ;)
    Nie żebym twierdził że programów nie wpisuje się do ESTiWNiP... !
    Ale *RAZEM* ?

    Przepraszam że cross na .inwalidzi nie pójdzie, ale nie mam
    w swoim Chomiku a ekspres jedzie i jedzie... :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający chwilowo)

  • 6. Data: 2004-05-06 18:34:52
    Od: "Radzio" <a...@W...pl>

    Sz.P. Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Hkm.... Maddy jeszcze śpi że nie protestowała ? ;)
    > Nie żebym twierdził że programów nie wpisuje się do ESTiWNiP... !
    > Ale *RAZEM* ?

    A właśnie. Jak to jest, bo mam zamiar wpisać tylko zestaw komputerowy do
    EŚT, a przecież biorę też oprogramowanie powyżej 3,5 tys. Czy też
    wpisać, czy może odpuścić?

    Pozdrawiam,
    Radzio

    --
    www.telefirma.pl - kafejka, komputery, serwis, simlock...

  • 7. Data: 2004-05-07 20:07:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 May 2004, Radzio wrote:
    [...]
    >+ A właśnie. Jak to jest, bo mam zamiar wpisać tylko zestaw komputerowy do
    >+ EŚT, a przecież biorę też oprogramowanie powyżej 3,5 tys. Czy też
    >+ wpisać, czy może odpuścić?

    A jest jakiś przepis pozwalający "odpuścić" ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-05-08 08:35:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > On Thu, 6 May 2004, Radzio wrote:
    > [...]
    >

    > A jest jakiś przepis pozwalający "odpuścić" ??

    Jeżeli to jeden program powyżej 3500zł to nie da sie odpuścić.
    Ale wpisujemy to do ewidencji wartośc niematerialnych i prawnych, nie do
    EŚT!!
    Trzeba założyć sobie drugą ewidencję. Amortyzuje sie to osobno. Programy
    komputerowe akurat 50% rocznie.

    Ale jeżeli to jest kilka programów, każdy niezalezny, to zajmujemy sie
    każdym odrębnie. Jeżeli żaden nie przekracza 3500zł wartości to
    odpuszczamy sobie. ;-)
    Przepisy o wyposażeniu i jego ewidencji nie dotyczą WNiP więc albo
    ewidencja WNiP albo prosto w koszty.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-05-08 10:50:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 May 2004, Maddy wrote:

> [...]
    >+
    >+ Jeżeli to jeden program powyżej 3500zł to nie da sie odpuścić.

    Ano :)

    >+ Ale wpisujemy to do ewidencji wartośc niematerialnych i prawnych,
    >+ nie do EŚT!!
    >+ Trzeba założyć sobie drugą ewidencję.

    Maddy, ja sobie coś uszkodzę czytąc takie teksty. Bo mi kończyny
    tudzież inne elementy ciała zmienacka opadają :], dobrze że
    szczęka przyrośnięta ;) !
    Z czegóż to wynika konieczność trzymania OSOBNEJ ewidencji, jeśli
    *wszędzie* w przepisach (ustawa i rozp. o KPiR) jest wyraźnie
    "ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych
    i prawnych"[1] ??
    Oczywiście tego że ktoś prowadzi jedną ewidencję w dwu książkach
    osobno opisanych EST i EWNiP się czepiać nie mam zamiaru !
    IMO dopóki tego nie zakazano, ewidencję można "rozbijać".

    Ale skąd obowiązek prowadzenia DWU ewidencji ??

    >+ Amortyzuje sie to osobno.

    A i owszem, dlatego z braku twojego głosu protestowałem przeciwko
    "łączenemu" wpisywaniu :)

> [...]
    >+ Ale jeżeli to jest kilka programów, każdy niezalezny, to zajmujemy sie
    >+ każdym odrębnie. Jeżeli żaden nie przekracza 3500zł wartości to

    I słusznie :)
    [1] niniejszym przepraszam wszystkich czytelników za stosowany
    czasami ESTiWNiP, skoro powinno być ESToWNiP, poprawię się :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-05-09 13:03:17
    Od: "Radzio" <a...@W...pl>

    Ślicznie dziękuję Wam za odpowiedzi. Bardzo mi pomogły, bo bezpowrotnie
    rozwiały większość moich wątpliwości związanych z ewidencjami sprzętu i
    oprogramowania.

    Odnośnie mojego pytania na początku wątku to nie jestem pewien czy mogę
    amortyzować (ewentualnie wpisywać w koszty) sprzętu/oprogramowania
    zakupionych nie ze swoich środków (90% dofinansowania PFRON). Ze swojej
    kieszeni wydałem tylko 10% oraz VAT i moim zdaniem tylko to może
    podlegać amortyzacji lub zwrotowi. Jeżeli się mylę to proszę o jeszcze
    kilka słów oświecenia.

    Pozdrawiam,
    Radzio

    --