  • 1. Data: 2007-04-15 08:23:48
    Temat: koszty uzyskania przychodow powyzej limitu - jak obliczyc dochod?
    Od: Pawel K <p...@i...pl>

    witam

    rokrocznie sie rozliczalem i nie mialem problemu, ale teraz napotkalem
    cos czego nie jestem pewien. rozliczenie ktore dostalem z pracy wyglada
    nastepujaco:
    http://free.of.pl/p/pka/pit1.jpg
    wpisuje sobie liczby do programu obliczajacego i w momencie gdy wpisuje
    koszty uzyskania przychodu w kwocie 1533,72zl, program automatycznie
    zmienia mi na 1227zl i rzeczywiscie taki jest limit, a w pozycji
    "dochod" obliczono kwote 24009,46zl, tak jak na obrazku -->
    http://free.of.pl/p/pka/pit2.jpg co rozni sie od kwoty ktora mialem na
    swoim wydruku z pracy (23702,74). w dalszej czesci program pokazuje ze
    do zaplacenia mam 61zl.
    moje pytanie jest takie, czy w pozycji "dochod" powinienem zostawic
    kwote obliczona przez program (uwzgledniajaca 1227zl zamiast 1533,72zl),
    czy wpisac ta z wydruku z pracy --> http://free.of.pl/p/pka/pit4.jpg
    wpisujac kwote z wydruku z pracy, w dalszej czesci mam do zaplaty 3zl,
    ale nie chodzi mi juz o to czy zaplace 61zl czy 3zl, ale o to aby
    rozliczenie bylo dobrze zrobione. zdaje sobie sprawe ze opisywany
    problem jest dla wiekszosci z Was bardzo prosty, wiec licze ze mi
    pomozecie, za co z gory dziekuje :-)

    pozdrawiam
    pawel

  • 2. Data: 2007-04-15 10:49:22
    Temat: Re: koszty uzyskania przychodow powyzej limitu - jak obliczyc do
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    Przede wszystkim to napisz czy pracujesz w jednym lub w więcej miejscach i czy
    mieszkasz w tej samej miejscowości co zakład pracy? Jeśli pracujesz w jednym
    zakładzie w innej miejscowości niż mieszkasz to przysługuje ci limit odliczeń
    właśnie w kwocie 1533,84PLN rocznie (czyli tak jakby wynikało z PIT-8 które z
    firmy dostałeś). Gdybyś mieszkał w tej samej miejscowości co zakład to limit
    kosztów wynosi 1227PLN. W zależności od sytuacji która Cię dotyczy wpisujesz
    właściwą kwotę w zeznaniu rocznym. A tak przy okazji to szybciej i pewniej
    jest wypełniać dokumenty podatkowe samodzielnie niż sugerować się jakimiś
    programami.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-04-15 12:03:05
    Od: Pawel K <p...@i...pl>

    Użytkownik Piotr napisał:

> [...]
    > jest wypełniać dokumenty podatkowe samodzielnie niż sugerować się jakimiś

    pracuje w jednym miejscu pracy w innej miejscowosci niz mieszkam, tak
    wiec spokojnie moge wpisac rzeczywisty a nie zlimitowany do kwoty 1227
    koszt przychodow.
    prawde mowiac gdybym wypelnial pit recznie bez programu, nie zwrocilbym
    na to kompletnie uwagi :)
    dzieki za wyjasnienie
    btw, z pracy dostalem pit 11, nie pit 8

    pozdrawiam
    pawel

  • 4. Data: 2007-04-15 13:28:12
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Pawel K" <p...@i...pl> wrote in message

    > pracuje w jednym miejscu pracy w innej miejscowosci niz mieszkam, tak wiec
    > spokojnie moge wpisac rzeczywisty a nie zlimitowany do kwoty 1227 koszt
    > przychodow.

    KUP w przypadku mieszkania w innej miejscowości też jest limitowany, ale
    wyższy, dlatego masz te 1500 z groszami.
    Jakbyś sie dobrze przyjrzał programowi to zauwazyłbyś opcję "dojazdy do
    pracy".
    Wówczas by ci nie przyciął.