  • 1. Data: 2008-11-18 20:48:25
    Temat: Dopłata do spółki
    Od: "haribo" <p...@s...adres.w.pl>

    Witam,

    moja działalność gospodarcza jest udziałowcem spółki zoo. W sierpniu
    wspólnicy podjęli uchwałę o dopłatach, w moim wypadku ok 35 tys zl. Dopłata
    została wykonana. Czy jest jakaś możliwość aby zakwalfikować tą dopłatę jako
    koszty uzyskania przychodu dla mojej działalności ?
    Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2008-11-18 21:35:06
    Temat: Re: Dopłata do spółki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Nov 2008, haribo wrote:

    > Witam,
    >
    > moja działalność gospodarcza jest udziałowcem spółki zoo.

    Hm... rzekłbym że Ty jesteś, dobrze mi wychodzi?
    Rozumiem, że mówisz iż masz inwestycje w udziały osób prawnych
    w zakresie DG?
    Swoją drogą, ciekawe :), jaki to PKWiU?

> [...]
    > została wykonana. Czy jest jakaś możliwość aby zakwalfikować tą dopłatę jako
    > koszty uzyskania przychodu dla mojej działalności ?

    Pogdybam: nie (to jest prośba o dyskusję, nie stwierdzenie).
    Ale ich zwrot może być zwolniony z podatku:
    Art. 21
    1. Wolne od podatku dochodowego sš:
    51) przychody otrzymane z tytułu zwrotu dopłat wniesionych uprzednio,
    zgodnie z odrębnymi przepisami, do spółki majšcej osobowoœć prawnš - do
    wysokoœci wniesionych dopłat,
    ---

    Pasuje?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-11-19 15:30:51
    Od: "haribo" <p...@s...adres.w.pl>

> [...]
    > 51) przychody otrzymane z tytułu zwrotu dopłat wniesionych uprzednio,
    > zgodnie z odrębnymi przepisami, do spółki majšcej osobowoœć prawnš - do

    Średnio :-/ chodzi o to że dopłaty zostały wniesione aby spółka wyszła na
    zero, następnie wspólnicy umówili się że aporty zostaną im zwrócone i
    zostanie tylko jeden udziałowiec. W związku z czym nie spodziewam się
    otrzymania zwrotu dopłaty.

  • 4. Data: 2008-11-19 17:23:40
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "haribo" <p...@s...adres.w.pl> > >, następnie wspólnicy
    umówili się że aporty zostaną im >zwrócone i
    > zostanie tylko jeden udziałowiec.

    aby został jeden udziałowiec posiadający 100% udziałów to ten jeden musi
    odkupić udziały pozostałych udziałowców. Inaczej wg ksh to chyba nie da się
    zrobić?

    Bob

  • 5. Data: 2008-11-20 08:27:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Nov 2008, haribo wrote:

> [...]
    > zero, następnie wspólnicy umówili się że aporty zostaną im zwrócone i
    > zostanie tylko jeden udziałowiec. W związku z czym nie spodziewam się

    Moment, a te dopłaty (wniesione a nie zwrócone) to co niby ma być?
    Darowizna dla tego "pozostałego" udziałowca?
    No to darowizny nie są kosztem. Rozdawać swoje pieniądze możesz, ale
    spodziewać się że w ten sposób obniżysz podatek - nie bardzo.
    Poza tym jak chcesz "zwrócić aporty"?
    Przecież odpowiada to wyjęciu udziału ze spółki - czyli albo jak pisze
    Bob odkupi (ten pozostały) albo mu również je darujecie.
    Nie zabije go aby podatek od darowizny? ;)

    pzdr, Gotfryd