  • 1. Data: 2008-11-19 13:43:09
    Temat: Zmieni się próg wejścia w VAT od 1.12.2008
    Od: dziubafan <6...@o...pl>

    Zmiana limitu VAT z 50 tyś do 150tyś.

    http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,5816045,Se
    jm_zmienil_VAT_na_lepsze.html

    Limit był śmiesznie niski, chyba najniższy w UE..
    w końcu zrobi się normalniej.

  • 2. Data: 2008-11-20 08:45:17
    Temat: Re: Zmieni się próg wejścia w VAT od 1.12.2008
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "dziubafan" <6...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zmiana limitu VAT z 50 tyś do 150tyś.
    >
    > http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,5816045,Se
    jm_zmienil_VAT_na_lepsze.html

    > Limit był śmiesznie niski, chyba najniższy w UE..
    > w końcu zrobi się normalniej.

    Witam,

    Mam pytanie w związku z tą informację.
    Czy jeśli ktoś przykładowo w tym roku stał się VAT-owcem po przekroczeniu
    obecnej stawki 50 tys zł,
    a rocznie nie przekroczy tychże 150 tyś zł, to czy w przyszłym roku nadal
    zostaje Vat-owcem ?

    Generalnie czy mając obroty nie przekraczające 150 tyś., osoba prowadząca
    DG będzie mogła zrezygnować
    z bycia VAT-owcem od przyszłego roku ?

    pozdr
    Grzegorz

  • 3. Data: 2008-11-20 09:22:50
    Od: Asen <a...@g...com>

    > Generalnie czy mając obroty nie przekraczające 150 tyś., osoba prowadząca
    > DG będzie mogła zrezygnować
    > z bycia VAT-owcem od przyszłego roku ?

    Powinny być przepisy przejściowe, literalnie osoba, która przekracza
    50 tys. w listopadzie ma obowiązek w dniu przekroczenia (a chyba nawet
    dzień wcześniej) rejestrować się na VAT. Jeżeli przepisy wejdą 1.12,
    to przekroczenie 50 tys. w grudniu nie spowoduje tego obowiązku. Co z
    osobami, które w którymkolwiek miesiącu 2008 weszły na VAT nie
    wiadomo, aby ich wypuścić z VAT, MF musiałby taką furtkę otworzyć.

  • 4. Data: 2008-11-20 09:28:02
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Asen" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >osobami, które w którymkolwiek miesiącu 2008 weszły na VAT nie
    >wiadomo, aby ich wypuścić z VAT, MF musiałby taką furtkę otworzyć.

    Dziękuję za odpowiedź.
    Chodzi mi właśnie o przypadek przejścia na VAT od września tego roku....
    (i oczywiście zarejestrowania się tak napisałeś przed przekroczeniem
    limitu obecnego).

    Ciekawe jak to rozwiążą - bo jeśli nie dadzą takiej możliwości -
    rezygnacji z bycia
    Vat-owcem - "lekko" niesprawiedliwe i zacznie się kombinowanie jak to
    ominąć.

    Może znasz jakaś stronę (MF ?) gdzie można szukać jakiś danych dotyczących
    rozwoju
    tej sytuacji ?

    pozdr
    Grzegorz

  • 5. Data: 2008-11-20 09:29:20
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Grzes" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Vat-owcem - "lekko" niesprawiedliwe i zacznie się kombinowanie jak to
    > ominąć.

    errata - "lekko" niesprawiedliwe to będzie

  • 6. Data: 2008-11-20 09:35:28
    Temat: Re: Zmieni sie próg wej?cia w VAT od 1.12.2008
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-11-2008 o 09:45:17 Grzes <p...@o...pl> napisał(a):

    > Generalnie czy maj?c obroty nie przekraczaj?ce 150 ty?., osoba prowadz?ca
    > DG bedzie mog?a zrezygnowaae
    > z bycia VAT-owcem od przysz?ego roku ?

    Jesli nic nie zmienia to za 3 lata dopiero (chyba ze w nowelizacji
    zmienili to na 1 rok - Palikot cos dzialal w tym kierunku ale
    nie kojarze czy to tez przeglosowali).

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2008-11-20 11:15:06
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    >
    > http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,5816045,Se
    jm_zmienil_VAT_na_lepsze.html

    > Limit był śmiesznie niski, chyba najniższy w UE..

    nie śledziłam zbyt uważnie projektów zmian tej ustawy, ale z tego co niżej
    wynika, że limit 50 tys pozostał bez zmian
    a jeśli jednak przegapiłam - prosze o sprostowanie ;)

    http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/661_u.htm

    pozdr
    m.w.

  • 8. Data: 2008-11-20 12:07:07
    Od: Asen <a...@g...com>

> [...]
    > wynika, że limit 50 tys pozostał bez zmian
    > a jeśli jednak przegapiłam - prosze o sprostowanie ;)

    Faktycznie, nikt poza Gazeta.pl nie podaje tej wiadomości,
    ani: http://www.vat.pl/1411_zmiany_w_ustawie_o_vat_aktual
    nosci_vatpl_4444.php
    ani: http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/95257,zmiany
    _w_vat_zwieksza_plynnosc_finansowa_firm.html
    (wysłałem Zgłoś problem do Gazeta.pl - ale ostatnio, podziękowali z
    automatu i nie poprawili)

  • 9. Data: 2008-11-20 12:07:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-11-2008 o 12:15:06 my way <y...@s...tlen.pl>
    napisał(a):

    > U?ytkownik "dziubafan" <6...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    jm_zmienil_VAT_na_lepsze.html

    > nie ?ledzi?am zbyt uwa?nie projektów zmian tej ustawy, ale z tego co
    > ni?ej
    > wynika, ?e limit 50 tys pozosta? bez zmian
    > a je?li jednak przegapi?am - prosze o sprostowanie ;)
    >
    > http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/661_u.htm

    Zdaje się że dopiero się za to zabrali a GazWyb
    standardowo daje plamy (kiedyś głosili że spzoo
    już od 5k są, a to był ten drugi projekt, a nie ten
    który opisywali)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2008-11-20 16:44:14
    Od: dziubafan <6...@o...pl>

    > Zdaje się że dopiero się za to zabrali a GazWyb
    > standardowo daje plamy (kiedyś głosili że spzoo
    > już od 5k są, a to był ten drugi projekt, a nie ten
    > który opisywali)

    Chyba faktycznie się nie popisali tym artykułem i trochę przyśpieszyli
    niektóre fakty..

    Na Interii napisali że w tym roku Ministerstwo Finansów dopiero ma
    złożyć wniosek do Komisji Europejskiej o podwyższenie limitu.

    http://biznes.interia.pl/raport/tydzien_przedsiebior
    czosci/news/wyzszy-limit-zwolnienia-od-vat,1213569