  • 1. Data: 2007-03-08 07:38:51
    Temat: Dotacja Unijna - księgować czy nie?
    Od: Pawel <p...@W...pl>

    Od dotacji podatku się nie płaci, i nie może ona generować KUP
    (amortyzacja).

    W związku z tym, czy na KPiR po stronie przychodów zapisuje się dotację,
    a później amortyzuje 100% wartości sprzętu, czy w ogóle się nie księguje
    dotacji, a amortyzacja zakupionego za nią sprzętu ma miejsce maksymalnie
    do wysokości wkładu własnego?

    --
    Paweł

  • 2. Data: 2007-03-08 10:24:31
    Temat: Re: Dotacja Unijna - księgować czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Mar 2007, Pawel wrote:

> [...]
    > a później amortyzuje 100% wartości sprzętu, czy w ogóle się nie księguje
    > dotacji, a amortyzacja zakupionego za nią sprzętu ma miejsce maksymalnie

    Ja się nie znam, ale trzecia teza jest taka, że amortyzuje się normalnie,
    tyle że nie cała wartość amortyzacji jest kosztem!
    Mówienie że "amortyzuje się tylko część wartości" jest zazwyczaj
    uproszczeniem, powinna być wykazana *cała* rata ale w koszty ujęta
    tylko część.
    Przepis do którego pasuje owa wersja to art.21.1.45:
    +++
    Art. 23
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    45) odpisów z tytułu zużycia œrodków trwałych oraz wartoœci
    niematerialnych i prawnych dokonywanych, według zasad
    okreœlonych w art. 22a-22o, od tej częœci ich wartoœci,
    która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub wytworzenie
    we własnym zakresie tych œrodków lub wartoœci niematerialnych
    i prawnych, odliczonym od podstawy opodatkowania podatkiem
    dochodowym
    albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie,
    ---

    pzdr, Gotfryd