  • 1. Data: 2005-10-22 13:14:35
    Temat: Dotyczy sporu z ZUS w sprawie dopłaty do renty
    Od: "Likoml" <l...@p...onet.pl>

    Dotyczy sporu z ZUS w sprawie dopłaty do renty

    Od kwietnia 95r byłem rencistą za 700 zł na rękę.

    24 marca 2005r wyrokiem sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych przyznano mi
    emeryturę od 2 czerwca 2004r.

    W styczniu 2005r otrzymałem po rewaloryzacjach rentę 805 zł i jednocześnie
    pracowałem w firmie ochroniarskiej bez licencji otrzymując płacę na rękę
    około 500 zł naturalnie potrącano mi na ubezpieczenia rentowe, emerytalne,
    zdrowotne i chorobowe.

    Pierwszą emeryturę otrzymałem w październiku 2005r 1280 zł na rękę.

    W ZUS- ie byłem spytać się kiedy otrzymam nadpłatę zgodnie z wyrokiem sądu
    od czerwca 2004r. Otrzymałem odpowiedź, że nadpłata mi się nie należy
    ponieważ pracowałem w tym czasie.

    Czy ZUS ma takie prawo i czy istnieje jakaś ustawa która to reguluje?

    Bardzo proszę o poradę w tej sprawie za co z góry dziękuję

  • 2. Data: 2005-10-25 06:50:39
    Temat: Re: Dotyczy sporu z ZUS w sprawie dopłaty do renty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Oct 2005, Likoml wrote:

> [...]
    > ponieważ pracowałem w tym czasie.
    >
    > Czy ZUS ma takie prawo i czy istnieje jakaś ustawa która to reguluje?

    Jak rozumiem - to jest NTG (NieTaGrupa) - bo o który podatek chodzi ?
    IMVHO sprawa nadaje się na .prawo (a nie .prawo.podatki).
    Na mój gust wygląda dziwnie - jakoś nie kojarzę dlaczego *emerytura*
    miałaby nie przysługiwać jak ktoś pracuje !

    > Bardzo proszę o poradę w tej sprawie za co z góry dziękuję

    Zważaj co piszesz. O poradę prosisz ? Czyli prawników, w sposób
    zobowiązujący.
    Czyli szukasz adwokata. Bardziej prawdopodobne że z *poradą*
    to on wystąpi jak przyjdziesz do kancelarii niż na grupę
    dyskusyjną...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)