  • 1. Data: 2003-12-29 14:42:12
    Temat: Drobny problem przy remanencie
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    Witam wszystkich i pozdrawiam,

    mam taki oto szkopuł - handluję sprzętem komputerowym i przy każdym
    remanencie zastanawiam się, czy i jak można "urealnić" wartość starych,
    niesprzedanych podzespołów. Np. mam płytę główną którą dwa lata temu kupiłem
    za 500zł, ale obecnie nie jest już produkowana i warta może jest 100zł. Czy
    muszę holować ją ad mortem defecatem przepisując te 5 stów? (Nie jest
    uszkodzona, więc nie ma jak jej spisać na straty, może jeszcze kiedyś ją
    sprzedam jako część zamienną - ale na pewno nie za 500). Czy też mogę jakoś
    urealnić jej wartość? Jak to jest?

    T.

  • 2. Data: 2003-12-29 18:29:12
    Temat: Re: Drobny problem przy remanencie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2003, Tomasz Nowicki wrote:

> [...]
    >+ mam taki oto szkopuł - handluję sprzętem komputerowym i przy każdym
    >+ remanencie zastanawiam się, czy i jak można "urealnić" wartość starych,

    Mogłeś chociaż zapytać, czy dobrze rozumiesz treść rozporządzenia
    (skoro znasz je oczywiscie ;):
    +++++
    § 29.
    1. Podatnik jest obowiązany wycenić materiały i towary handlowe
    objęte spisem z natury według cen zakupu lub nabycia albo
    według cen rynkowych z dnia sporządzenia spisu, jeżeli są
    one niższe od cen zakupu lub nabycia;
    [...]
    7. W razie przyjęcia wyceny towarów w kwocie niższej od ceny zakupu lub
    nabycia albo od kosztów wytworzenia, w szczególności z powodu uszkodzenia,
    wyjścia z mody, należy przy poszczególnych pozycjach uwidocznić również
    jednostkową cenę zakupu (nabycia) lub koszt wytworzenia.
    ----

    >+ Np. mam płytę główną którą dwa lata temu kupiłem

    ...pewnie "wyszła z mody"... ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2003-12-29 21:02:06
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    ezjan.zabrze.pl...

    > Mogłeś chociaż zapytać, czy dobrze rozumiesz treść rozporządzenia
    > (skoro znasz je oczywiscie ;):

    Oczywiście, że nie znam, dlatego o to nie zapytałem :)))
    A konkretnie, jakie to rozporządzenie? Dam do przemyślenia mojej księgowej
    :)
    Dzięki za wskazówki.

    > ...pewnie "wyszła z mody"... ;) !

    Właśnie! I z produkcji i sprzedaży także.

    T.

  • 4. Data: 2003-12-30 08:15:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2003, Tomasz Nowicki wrote:
    [...]
    >+ Oczywiście, że nie znam, dlatego o to nie zapytałem :)))

    Niemożliwe, znasz (musisz znać) i się maskujesz ;) !

    >+ A konkretnie, jakie to rozporządzenie?

    www.isip.sejm.gov.pl
    wypełniasz: "podatkowej księgi przychodów", rodzaj - rozporządzenie,
    szukasz i kolejno do:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/01dc7fc4436f6059c1256d9c00275f2b/$FIL
    E/D20031475.pdf

    >+ Dam do przemyślenia mojej księgowej :)

    ŻE CO ?? Masz księgową i ona ci palcem nie pokazała podstawy prawnej ?
    Acha. Latet, jesteś ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2003-12-30 09:02:09
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    jan.zabrze.pl...

    > Niemożliwe, znasz (musisz znać) i się maskujesz ;) !

    Skąd wiedziałeś?!

> [...]
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/01dc7fc44
    36f6059c1256d9c00275f2b/$FILE/D20031475.pdf

    Już szukam, już szukam!

    > ŻE CO ?? Masz księgową i ona ci palcem nie pokazała podstawy prawnej ?
    > Acha. Latet, jesteś ?? ;)

    ???

    Dzięki za skierowanie do źródeł, pozdrawiam

    T.

  • 6. Data: 2003-12-30 10:42:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, Tomasz Nowicki wrote:
    [...]
    >+ > ŻE CO ?? Masz księgową i ona ci palcem nie pokazała podstawy prawnej ?
    >+ > Acha. Latet, jesteś ?? ;)
    >+
    >+ ???

    http://tinyurl.com/2xkfb
    czyli:
    http://groups.google.com/groups?selm=12884-105099080
    9%40ursus93.spray.net.pl&oe=ISO-8859-2&output=gplain

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2003-12-30 12:14:42
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    ezjan.zabrze.pl...
    > On Tue, 30 Dec 2003, Tomasz Nowicki wrote:
    > [...]

    No nie, też już wymieniłem parę xięgowych (i xięciów) i ta aktualna jest na
    razie w miarę w porządku. No, ale tu się wyłożyła :)

    T.

  • 8. Data: 2003-12-30 12:17:09
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

> [...]
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/01dc7fc44
    36f6059c1256d9c00275f2b/$FILE/D20031475.pdf

    No, niestey, serwer zabity, nie odpowiada ^#%@*@#*!!!

    T.

  • 9. Data: 2003-12-30 19:15:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, Tomasz Nowicki wrote:
    [...]
    >+ > www.isip.sejm.gov.pl
    [...]
    >+ No, niestey, serwer zabity, nie odpowiada ^#%@*@#*!!!

    To mu się zdarza :(
    Primo: sprawdź jak ci idzie na www.mofnet.gov.pl
    Secundo: sprawdź wyszukiwarkami gdzie jeszcze leżą "w miarę
    świeże" teksty
    Tertio: zapodaj czy chcesz mailem...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)