  • 1. Data: 2014-08-17 17:49:38
    Temat: Drukowanie faktur VAT na waskim papierze
    Od: s...@g...com

    Witam

    Tworze program na urzadzenia przenosne (tablet, smartfon z systemem Android) do
    wystawiania m.in. faktur VAT. Faktury docelowa maja byc drukowane na malych
    drukarkach mobilnych (nie fiskalnych) poprzez polaczenie Bluetooth na papierze
    termicznym o szerokosci okolo 5 cm.
    Wszystkie dane oczywiscie beda jedna pod druga, czyli naglowek (sprzedawca, nabywca,
    daty, formy platnosci), sprzedany asortyment w kolejnych wierszach oraz stopka
    (podsumowanie, rozbicie wg stawek VAT, slownie oraz pola do podpisow).
    Moje pytanie dotyczy tego czy mozna tak waskie dokumenty faktur drukowac zawierajace
    wymagane pola czy musi tutaj byc dedykowana jednak drukarka fiskalna ?

    Za wszelka odpowiedz serdecznie dziekuje.

    Pozdrawiam
    M.K.

  • 2. Data: 2014-08-17 21:29:47
    Temat: Re: Drukowanie faktur VAT na waskim papierze
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 17 Aug 2014 08:49:38 -0700, silos10000 napisał(a):

> [...]
    > Moje pytanie dotyczy tego czy mozna tak waskie dokumenty faktur drukowac
    > zawierajace wymagane pola czy musi tutaj byc dedykowana jednak drukarka

    Jeśli masz drukować faktury to może być dowolna drukarka. Drukarka
    fiskalna służy do druku paragonów fiskalnych.
    Ale klienci będą cię klęli za ten druk termiczny. Czytelność czegoś
    takiego to jest 6-12 miesięcy. A im potrzeba 6-7 lat. Gdybyś trafił na
    mnie to mnie co pół roku żądałbym wystawienia duplikatu. Bo poprzedni nie
    daje się odczytać ;) Poza tym jak te 5 cm wpiąć do skoroszytu?

    I jeszcze jedno - znajdź aktualną wersję przepisów, bo podpisy to
    obowiązywały wiele lat temu.

  • 3. Data: 2014-08-17 23:48:49
    Od: Leszek Zur <U...@t...eu.org>

    W dniu 2014-08-17 17:49, s...@g...com pisze:
> [...]
    zawierajace wymagane pola czy musi tutaj byc dedykowana jednak drukarka fiskalna ?

    Orlen na niektórych stacjach drukuje faktury na papierze o szerokości 57
    mm. Koszmar.

    Leszek

  • 4. Data: 2014-08-18 00:25:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia 17 Aug 2014 19:29:47 GMT, jureq napisał(a):

> [...]
    > Ale klienci będą cię klęli za ten druk termiczny. Czytelność czegoś
    > takiego to jest 6-12 miesięcy. A im potrzeba 6-7 lat.

    A to zależy jaki kupujesz. Niedawno trafiłem na stosik wydruków z terminali
    płatniczych (i nie tylko), najstarsze sprzed 10 lat. I duża część jedynie
    lekko zżółkła, wydruk jest nadal czytelny. Najgorzej próbę czasu zniosły
    egzemplarze drukowane na igłówkach.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2014-08-18 19:48:22
    Od: s...@g...com

    Witam

    Wlasnie na stacjach benzynowych tej firmy dostaje sie takie faktury VAT na waskim
    papierze termicznym. Dodatkowo jak w sklepach internetowych kupilem czesci
    komputerowe to tez na takim waskim papierze 5 cm dostalem fakture w tym 2014 roku.
    Problemem jest wiec tutaj albo papier albo dobra drukarka mobilna.

    M.K.

  • 6. Data: 2014-08-20 19:35:34
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Borys Pogoreło wrote:

> [...]
    > część jedynie lekko zżółkła, wydruk jest nadal czytelny. Najgorzej
    > próbę czasu zniosły egzemplarze drukowane na igłówkach.

    Jesli bedzie ciemno, to te 6-7 lat moze i wytrzymaja, ale po co
    ryzykowac?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 7. Data: 2014-08-20 20:02:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-20 19:35, Rafał Grzelak pisze:

    > Jesli bedzie ciemno, to te 6-7 lat moze i wytrzymaja, ale po co
    > ryzykowac?

    Nie wiem jak wy, ale dla mnie normalną praktyką jest kserowanie takich
    "termicznych" faktur - oryginał zawsze mamy, a jak nieczytelny, to jest
    ksero :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-08-20 20:27:48
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Liwiusz wrote:

    > Nie wiem jak wy, ale dla mnie normalną praktyką jest kserowanie
    > takich "termicznych" faktur - oryginał zawsze mamy, a jak
    > nieczytelny, to jest ksero :)

    Ja tez kseruje, uprzednio opisujac oryginal odrecznie (zazwyczaj
    przepisuje nr faktury dlugopisem).

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl