  • 1. Data: 2014-08-16 18:47:13
    Temat: Wartość księgowa wyposażenia
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    Mam pytanie: co to jest wartość księgowa wyposażenia? czy dobrze
    rozumiem że jest to wartość początkowa minus odpisy amortyzacyjne?
    Jeżeli miałbym mieć w umowie zapis, że w jakimś określonym przypadku
    ktoś odkupi ode mnie wyposażenie (np. meble) za wartość księgową to po 5
    latach (przyjmując 20% amortyzacji rocznie) odkupuje to za darmo? Czy w
    takim razie można zwiększyć okres amortyzacji (np. do 15 czy 20 lat) - z
    jednej strony jest to nieuzasadnione ekonomicznie (podatkowo), z drugiej
    w przypadku odsprzedaży wyposażenie ma wyższą wartość księgową.

    Łukasz