  • 1. Data: 2007-11-21 13:03:32
    Temat: Dwa razy podatek?
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Mam pytanie. Otrzymalem cos bezplatnie. Towar. Nigdy za niego nie zaplace.
    Mam oczywiscie f-re. Jak go mam zaksiegowac? Czy przychod osiagne z jednej
    strony z tyt bezplatnego otrzymania a pozniej jeszce raz przychod z tyt
    zbycia? Czyli dwa razy podatek?

    Adam

  • 2. Data: 2007-11-21 13:27:41
    Temat: Re: Dwa razy podatek?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Adamski <a...@w...pl> wrote:
    > Mam pytanie. Otrzymalem cos bezplatnie. Towar. Nigdy za niego nie zaplace.
    > Mam oczywiscie f-re. Jak go mam zaksiegowac? Czy przychod osiagne z jednej

    Co jest na tej fakturze, faktura jest na Ciebie? Kwota 0zl 0groszy? Jesli
    nie, to co to znaczy, ze nie zaplacisz, jest napisane ze zaplacono?

    > strony z tyt bezplatnego otrzymania a pozniej jeszce raz przychod z tyt
    > zbycia? Czyli dwa razy podatek?

    Jesli sprzedaz za wiecej niz na tej pierwszej fakturze to zaplacisz podatek
    od roznicy.

    a.

  • 3. Data: 2007-11-21 13:39:21
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Co jest na tej fakturze, faktura jest na Ciebie? Kwota 0zl 0groszy? Jesli
    > nie, to co to znaczy, ze nie zaplacisz, jest napisane ze zaplacono?

    Na fakturze jest napisane 500 chf. i byla ona potrzebna tylko do odprawy
    celnej. Ja za to nic nie zapalce. Dostalem ten towar w prezencie.

    > Jesli sprzedaz za wiecej niz na tej pierwszej fakturze to zaplacisz
    > podatek
    > od roznicy.

    Czyli ktory otrzymalem w prezencie bedzie moim kosztem?

    Adam

  • 4. Data: 2007-11-21 14:08:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Nov 2007, Wemif wrote:

    > Co jest na tej fakturze, faktura jest na Ciebie? Kwota 0zl 0groszy?

    Przyznam, że też nie rozumiem, bo "mało danych", ale *jakby* to miał
    być *towar*, to podstaw do nieodpłatnego przychodu nie widzę!
    Podstawa prawna?
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...art.2.1.3 :)

    No i faktura powinna (?) być jedynie kopią faktury wewnętrznej
    sprzedawcy (albo nie istnieć wcale).

    pzdr, Gotfryd