  • 1. Data: 2007-11-21 10:21:24
    Temat: sprzedaz mieszkania podatki
    Od: o...@g...com

    Witam
    Pogubilam sie juz we wszystkich przepisach, wiec moze ktos kto ma
    doswiadczenie lub sie zna pomoze mi w mojej sytuacji. Chcialabym
    sprzedac
    mieszkanie mozliwie placac jak najmniej podatkow i dodatkowych
    kosztow.
    Mieszkanie zostalo wykupione w 2005 roku. Ja dostalam je w spadku,
    wyrok
    zapadl pod koniec 2006 roku. Jestem zameldowana od 04.2007. Jakie
    przepisy
    mnie obowiazuja przy sprzedazy, jak je sprzedac najkorzystniej?Z gory
    dziekuje
    za pomoc

  • 2. Data: 2007-11-21 11:15:58
    Temat: Re: sprzedaz mieszkania podatki
    Od: "glizda" <h...@o...pl>

    Użytkownik <o...@g...com> napisał

> [...]
    > przepisy
    > mnie obowiazuja przy sprzedazy, jak je sprzedac najkorzystniej?Z gory

    Jeśli mieszkanie stało się Twoją własnością przed 2007 rokiem, to płacisz
    10% podatek od wartości.
    Podatku tego jednak nie zapłacisz jeśli sprzedaż je po 5 latach lub po roku
    od zameldowania lub jeśli złożysz w US deklarację, że środki uzyskane ze
    zbycia mieszkania przeznaczysz w ciągu bodaj dwóch (a może trzech) na cel
    mieszkaniowy.

  • 3. Data: 2007-11-21 11:19:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    glizda pisze:

> [...]
    > zbycia mieszkania przeznaczysz w ciągu bodaj dwóch (a może trzech) na cel

    W ciągu dwóch lat. No i faktycznie trzeba pieniądze na ten cel w tym
    okresie przeznaczyć, pod rygorem zapłaty podatku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-11-21 11:23:32
    Od: o...@g...com

    > W ciągu dwóch lat. No i faktycznie trzeba pieniądze na ten cel w tym
    > okresie przeznaczyć, pod rygorem zapłaty podatku.

    Czy trzeba przeznaczyc calosc uzyskanych pieniedzy. Czy jezeli sie
    czesc wykorzysta to od reszty sie placi podatek?

  • 5. Data: 2007-11-21 11:33:39
    Od: "glizda" <h...@o...pl>

    Użytkownik <o...@g...com> napisał

    > Czy trzeba przeznaczyc calosc uzyskanych pieniedzy. Czy jezeli sie
    > czesc wykorzysta to od reszty sie placi podatek?

    Moim zdaniem całość. Jednak nie musi to być kupno mieszkania, może być to
    np. spłata kredytu mieszkaniowego.

  • 6. Data: 2007-11-21 11:56:46
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <o...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > Mieszkanie zostalo wykupione w 2005 roku. Ja dostalam je w spadku,
    > wyrok
    > zapadl pod koniec 2006 roku. Jestem zameldowana od 04.2007.

    Podatek od spadku za to mieszkanie płaciłaś?
    Bo jak nie, to masz jeszcze drugi podatek do zapłacenia w przypadku
    sprzedaży i nie przeznaczenia kasy na cele mieszkaniowe.

  • 7. Data: 2007-11-21 12:24:08
    Od: o...@g...com

    > Podatek od spadku za to mieszkanie płaciłaś?
    > Bo jak nie, to masz jeszcze drugi podatek do zapłacenia w przypadku
    > sprzedaży i nie przeznaczenia kasy na cele mieszkaniowe.

    Mieszkanie bylo na dwie osoby, jedna osoba zaplacila podatek, a ja
    zdecydowalam sie na zamieszkanie, wiec mnie ten podatek ominial

  • 8. Data: 2007-11-21 13:23:30
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <o...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

> [...]

    >Mieszkanie bylo na dwie osoby, jedna osoba zaplacila podatek, a ja
    >zdecydowalam sie na zamieszkanie, wiec mnie ten podatek ominial

    No to zapłacisz go przy sprzedaży, jeśli odbędzie się przed upływem 5 lat, a
    kasy nie przeznaczysz na cele mieszkaniowe.
    Zupełnie niezależnie od podatku PIT.