  • 1. Data: 2007-11-21 17:25:44
    Temat: Zakup od firmy z EU nie będącej czynnym płatnikiem VAT lub nie posiadającej identyfikatora VAT "unijnego"
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    O ile dobrze zrozumiałem, to w przypadku zakupu od firmy z EU nie
    będącej czynnym płatnikiem VAT (zwolnienie podmiotowe) nie wystawiam
    faktur wewnętrznych i nie naliczam/odliczam VAT. Czy tak?

    A jak jest w przypadku firmy będącej płatnikiem VAT w swoim kraju lecz
    nie posiadającej identyfikatora VAT "unijnego"?

    Przepraszam za tak trywialne pytania, ale właśnie te zakupy ćwiczę po
    raz pierwszy i nie chciałbym na własną prośbę wpuścić się w jakiś kanał.

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-11-21 17:32:50
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-11-2007 o 18:25:44 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Przepraszam za tak trywialne pytania, ale właśnie te zakupy ćwiczę po
    > raz pierwszy i nie chciałbym na własną prośbę wpuścić się w jakiś kanał.

    No to jeszcze sprecyzuj czy chodzi o usługi czy o towary(domyślam się że o
    towary,
    ale z postu to nie wynika) i może jeszcze jakiś namiar na gatunek
    sprowadzanych dóbr ;)

  • 3. Data: 2007-11-21 17:35:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t...@o...pl wrote:

    > No to jeszcze sprecyzuj czy chodzi o usługi czy o towary(domyślam się że
    > o towary,
    > ale z postu to nie wynika) i może jeszcze jakiś namiar na gatunek
    > sprowadzanych dóbr ;)

    Chodzi o sprzęt komputerowy i nośniki magnetyczne.
    Dziękuję za wyrozumiałość :-)

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-11-22 09:43:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:

    > Chodzi o sprzęt komputerowy i nośniki magnetyczne.
    > Dziękuję za wyrozumiałość :-)

    Doczyutałem i wydaje się, że w przypadku firmy zwolnionej podmiotowo nie
    mam obowiązku naliczenia VAT zaś w przypadku firmy nie mającej EU VAT ID
    mam taki obowiązek.

    Czy ktoś ma inną opinię? :-)

    Pozdrawiam

    Piotrek