  • 1. Data: 2009-05-11 11:20:28
    Temat: Dwukrotne księgowanie tej samej faktury
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    mam fakturę na której mam towar handlowy oraz 1 pozycję dla siebie, jako
    KUP. Czy mogę zaksięgować ,,niepełną'' fakturę jako KUP i później niepełną
    jako towar w PKPiR + VAT?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-05-11 11:33:08
    Temat: Re: Dwukrotne księgowanie tej samej faktury
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-05-2009 o 13:20:28 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > KUP. Czy mogę zaksięgować ,,niepełną'' fakturę jako KUP i później niepełną

    Nie wiem czy możesz, jeśli nie możesz to może damy radę razem
    celę sobie załatwić, jeszcze Gotfryda może nam przydzielą
    i w końcu opracujemy FAQ grupy :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-05-11 11:33:47
    Od: "Maciej Dobrzanski" <n...@n...com>

    > mam fakturę na której mam towar handlowy oraz 1 pozycję dla siebie, jako
    > KUP. Czy mogę zaksięgować ,,niepełną'' fakturę jako KUP i później niepełną
    > jako towar w PKPiR + VAT?

    Nie ma chyba problemu aby zaksięgować w jednym wierszu wypełniając zarówno
    kolumnę 10 jak i 13 odpowiednio wpisująć kwoty przypadające towarom
    handlowym i kosztom.

    Maciek

  • 4. Data: 2009-05-11 11:52:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 11 May 2009 13:33:47 +0200, Maciej Dobrzanski napisał(a):

    > Nie ma chyba problemu aby zaksięgować w jednym wierszu wypełniając
    > zarówno kolumnę 10 jak i 13 odpowiednio wpisująć kwoty przypadające
    > towarom handlowym i kosztom.

    A z tyłu faktury opisać co, jak i dlaczego. Żeby wiedzieć co mówić
    kontroli jak przyjdą za 5 lat i zapytają.

  • 5. Data: 2009-05-11 12:06:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 11 maj 2009 13:33
    (autor Maciej Dobrzanski
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gu92f4$qni$1@achot.icm.edu.pl>):

    > Nie ma chyba problemu aby zaksięgować w jednym wierszu wypełniając zarówno
    > kolumnę 10 jak i 13 odpowiednio wpisująć kwoty przypadające towarom
    > handlowym i kosztom.

    No jak się księguje ręcznie, to nie ma. Niestety program ma tylko 1 kolumnę.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2009-05-11 17:33:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-11, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No jak się księguje ręcznie, to nie ma. Niestety program ma tylko 1 kolumnę.

    Się zmienia program. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-05-11 18:17:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 11 maj 2009 19:33
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Się zmienia program. :)

    No niedawno zmieniłem. Na reklamowany na tej grupie MK RP. Ale dość
    siermiężny jest ZTCW. Tylko szkoda mi kasy na porządny na te moje 10 faktur
    na krzyż.
    --
    Tristan

  • 8. Data: 2009-05-11 18:24:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    >
    > No niedawno zmieniłem. Na reklamowany na tej grupie MK RP. Ale dość
    > siermiężny jest ZTCW. Tylko szkoda mi kasy na porządny na te moje 10 faktur

    I jak do tej pory nie padła odpowiedź na pytanie. Czy można
    zaksięgować jedną fakturę na dwóch pozycjach KPiR? Podejrzewam, że tak,
    ale...

    1. Czy fakturze przypisujemy dwa kolejne numery z numeracji KPiR,
    2. Czy też kserujemy sobie fakturę i każdemu egzemplarzowi przypisujemy
    osobny numer (podejrzewam, że nie, jako że znam rygory dotyczące
    wystawiania faktur i ich samodzielnego drukowania przez kupującego...)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-05-12 15:21:14
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Liwiusz pisze:
    > I jak do tej pory nie padła odpowiedź na pytanie. Czy można
    > zaksięgować jedną fakturę na dwóch pozycjach KPiR? Podejrzewam, że tak,
    > ale...

    To ja powiem z praktyki, a nie z przepisów. Księgowałem tak faktury
    nawet przy księgach rachunkowych (program nie obsługiwał VAT-u 60/40%).
    Kontrola tylko zapytała dlaczego i niczego się nie czepiała. Tylko tam
    było to jedno księgowanie z dwoma pozycjami.

    A wracając do KPiR, rozszerzę trochę początkowy problem. Jak radzicie
    sobie z wyciągami? Czy macie programy, które pozwalają na wpisanie
    równocześnie do kolumny przychodów (odsetki) i kosztów (opłata za rachunek)?
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 10. Data: 2009-05-13 21:24:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 May 2009, Liwiusz wrote:

    > I jak do tej pory nie padła odpowiedź na pytanie. Czy można zaksięgować
    > jedną fakturę na dwóch pozycjach KPiR? Podejrzewam, że tak, ale...

    Padła, padła, tylko wtedy tę grupę rzadziej czytałeś ;)
    Hint: wg rozporządzenia zapis w KPiR odzwierciedla "zdarzenie"
    lub "operację" ("gospodarczą").
    Podstawą księgowania jest dowód.
    No to mamy - zakup czegos tam, rozpisany wg kwalifikacji.

    > 1. Czy fakturze przypisujemy dwa kolejne numery z numeracji KPiR,

    O czym Ty tu piszesz???
    Mamy zakup - i jak jureq rzekł dekretujesz:
    - poz. 1. towar handlowy
    - poz. 2. NKUP
    - poz. 3. - 2 szt towar, 1 szt wyposażenie
    - poz. 4 - towar

    ...i tyle.
    Odpowiednio wtykamy sobie do kolumn księgi i już.

    pzdr, Gotfryd