  • 1. Data: 2005-01-10 12:59:22
    Temat: Dywidenda a PIT11/8B
    Od: Jacek <g...@g...com>

    Witam, czy ktoś może wie czy za wypłacone osobom fizycznym dywidendy w 2004
    roku należy składać Pity 11/8B?
    http://www.rzeczpospolita.pl/Print/gazeta/wydanie_04
    0817/prawo/prawo_a_18.html

    W Gofinie twierdzą że nie, dzwoniłem do dwóch US, w jednym nie wiedzą, w
    drugim problem znają, ale też na razie czekają na informacje z "góry". Może
    będą jakieś nowe druki, bo na ww. nie ma rubryki gdzie można to wpisać.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-01-10 13:07:37
    Temat: Re: Dywidenda a PIT11/8B
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jacek napisał(a):
> [...]
    > będą jakieś nowe druki, bo na ww. nie ma rubryki gdzie można to wpisać.

    Jeżeli pod hasłem dywidenda rozumiesz "udział w zyskach osób prawnych"
    to wysyła sie tylko do US zbiorczy PIT8C do 20 następnego miesiąca po
    wypłacie.
    Dochodów kapitalowych nie ujmuje sie w rozliczeniu rocznym bo sa
    opodatkowane ryczałtowo.
    Nie wystawia sie więc podatnikom pitów rocznych.
    Te dochody sa w tej samej grupie co odsetki bankowe - a czy bank przysła
    Ci jakies pity an koniec roku?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-01-10 13:59:58
    Od: Jacek <g...@g...com>

    Dnia Mon, 10 Jan 2005 14:07:37 +0100, Maddy napisał(a):

> [...]
    > Nie wystawia sie więc podatnikom pitów rocznych.
    > Te dochody sa w tej samej grupie co odsetki bankowe - a czy bank przysła

    Tak, dywidenda jest opodatkowana ryczałtem 19% (UPDOF Art. 30a.4) ale może
    zacytuję to co jest pod tym linkiem z Rzepy:

    "Dochodów z dywidend nie łączy się z dochodami opodatkowanymi wedle skali
    podatkowej (o których mowa w art. 27 updf). Nie uwzględnia się ich także w
    żadnym zeznaniu. Wynika to jednoznacznie z art. 45 ust. 3 pkt 1 updf.
    Słowem, podatnik, który otrzymał dywidendę, nie ma w związku z tym żadnych
    obowiązków rozliczeń z fiskusem. Informacja od płatnika pozwoli mu
    natomiast na skontrolowanie prawidłowości pobrania podatku przez firmę
    wypłacającą dywidendę i ewentualnie na zwrócenie się do urzędu skarbowego o
    korektę podatku."