  • 1. Data: 2005-01-10 11:17:55
    Temat: PKD??
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

    Nie mam na wpisie do ewidencji w PKD sprzedaży komputerów a
    okazało się że właśnie to stało się głównym źródłem dochodów, muszę
    szybko lecieć i zmieniac wpis czy nikt się tego nie czepia?
    Miał ktoś jakies doświadczenia??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-01-10 11:49:02
    Temat: Re: PKD??
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Mariusz" <m...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > okazało się że właśnie to stało się głównym źródłem dochodów, muszę
    > szybko lecieć i zmieniac wpis czy nikt się tego nie czepia?

    Kto ma się czepiać, skoro za każdą zmianę płacisz 50 zeta?
    Zmieniasz i tyle.
    T.

  • 3. Data: 2005-01-10 12:52:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    toster napisał(a):
    > "Mariusz" <m...@t...pl> wrote in message

    > Kto ma się czepiać, skoro za każdą zmianę płacisz 50 zeta?
    > Zmieniasz i tyle.

    Jemu chyba chodziło to czy czy musi zmieniac czy tez nikt sie nie czepia
    *jeżeli nie zmieni wpisu*.
    Ja bym jednak odżałowała te 50zł i zgłosiła zmiane, zwłaszcza że się z
    tego działalnośc glówna zrobiła.
    A skoro tak, to potem zmiana regonu i aktualizacja NIP-1 w urzędzie
    skarbowym - trzeba o tym pamiętać. Ale to już bezpłatnie (kosztów czasu
    nie licząc) ;-)

    Okazjonalnie, jednorazowo to zawsze można sprzedac coś albo wykonac
    usługe spoza zakresu. Jest okazja, szkoda stracić a w końcu ustawodawca
    nakłada na przedsiębiorcę obowiązek zarabiania na wszystkim co sie da.
    Ale okazjonalnie - nieregularnie, w duzych odstepach czasu albo wręcza
    raz w zyciu (podatkowym, które jak wiemy trwa 6 lat ;-) )
    Stałe wykonywanie jakiejs dzialalności wymaga ujęcia tego we wpisie do
    ewidencji.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2005-01-10 15:33:56
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

    > Jemu chyba chodziło to czy czy musi zmieniac czy tez nikt sie nie
    czepia
    > *jeżeli nie zmieni wpisu*.

    Właśnie o to mi chodziło :-)

    Dzięki za podpowiedź, pozdrawiam...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-01-10 18:59:29
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > Ja bym jednak odżałowała te 50zł i zgłosiła zmiane, zwłaszcza że się z
    > tego działalnośc glówna zrobiła.
    > A skoro tak, to potem zmiana regonu i aktualizacja NIP-1 w urzędzie
    > skarbowym - trzeba o tym pamiętać.

    Z tego wnoszę, że Maddy stoi na stanowisku, że ta powszechna
    aktualizacja PKD (do konca roku), nie wymaga pielgrzymki do regonu,
    jesli nie zmienila sie dzialalnosc glowna?

    latet

  • 6. Data: 2005-01-10 20:25:25
    Od: Ewelina<e...@o...pl>

    Zmieniaj piorunem bo Urzędy się tego czepiają. Ponadto, jeśli jesteś
    Vatowcem a sprzedaż nastąpi też vatowcowi i on odliczy sobie vat US
    zakwestioneju jemu odliczenie vat z tego tytułu, a później może na
    drodze cywilnej odbić pałeczkę. Ponieważ miałeś świadomość, że
    wykonujesz działalność, której nie masz w zakresie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2005-01-11 00:44:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jan 2005, Ewelina wrote:

    >+ Zmieniaj piorunem bo Urzędy się tego czepiają.

    Dysponujesz jakimiś podstawami do takiego wniosku ?
    W szczególności: które (jakie, nie gdzie) urzędy ?
    UM ? GUS ? (ale oni wymagają "podstawowej" - a raczej trzech
    - i zdaje się raczej w okolicy jakiejś rozsądnej skali czasowej
    coby uznać że obrót jednym kompem albo jednym wagonem drukarek
    ;) to niekoniecznie "stała działalność podstawowa" :)), czy
    może US (na jakiej podstawie ? - bo nie widziałem nigdy takiego
    komentarza !), albo prędzej jakiś "urząd normalyzayj od certyfy-
    katof ?)
    ;)

    >+ Ponadto, jeśli jesteś
    >+ Vatowcem a sprzedaż nastąpi też vatowcowi i on odliczy sobie vat US
    >+ zakwestioneju jemu odliczenie vat z tego tytułu

    ...a postawa prawna ?
    Rozumiem iż z ustawy o VAT ??? Art. 86 czy okolice ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (z lekka zaskoczony)

  • 8. Data: 2005-01-13 06:27:22
    Od: Roman Wantola <d...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2005 13:52:42 +0100, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

> [...]
    >A skoro tak, to potem zmiana regonu i aktualizacja NIP-1 w urzędzie
    >skarbowym - trzeba o tym pamiętać. Ale to już bezpłatnie (kosztów czasu

    No właśnie, czy na pewno trzeba składać NIP-1, bo na piśmie z Urzędu
    Gminy o zmianie wpisu mam napisane, że przesłali kopię do US?

    ---------------
    Roman Wantola

  • 9. Data: 2005-01-13 09:45:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Roman Wantola napisał(a):

    > No właśnie, czy na pewno trzeba składać NIP-1, bo na piśmie z Urzędu
    > Gminy o zmianie wpisu mam napisane, że przesłali kopię do US?

    Oni przesyłają żeby US wiedział że miałes obowiązek zgłosić zmianę i
    mgoł Cie ścigac jak jej nie zgłosisz.
    To że jeden urząd cos drugiemy przesłała nie znaczy że podatnik nie musi
    tego robic drugi raz.
    Ta wymiana informacji służy jedynie wyłapywaniu osób zaniedbujących
    obowiązek aktualizacji danych.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2005-01-13 09:51:07
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Maddy wrote:

    > Oni przesyłają żeby US wiedział że miałes obowiązek zgłosić zmianę

    jaka zmiane, przeciez to byla aktualizacja ;)

    --
    Literatura: Najlepsze sagi i światy fantasy .... http://tiny.pl/8pz
    Film: Zatoichi - Slepy Samurai ................. http://tiny.pl/8lh