  • 1. Data: 2002-06-27 10:15:14
    Temat: Dzialalnosc gosp. - bez etatu
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Do konca czerwca prowadzilem dzialalnosci i jednoczesnie pracowalem na etacie -
    placilem ZUSowi tylko zdrowotne. Od 1 lipca zostaje wylacznie na swoim. Co, gdzie,
    do kiedy i ile musze zglosci/placic? Sprawa jest dosc pilna - wyjezdzam 05.07.

    Dzieki, Marek.

  • 2. Data: 2002-06-27 12:17:23
    Temat: Re: Dzialalnosc gosp. - bez etatu
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    musisz w ciągu 7 dni zgłosić się na zus zua
    w zusie oczywiście
    ubezp. chorobowe jest dobrowolne, ale chyba warto płacić
    tylko w terminie koniecznie

  • 3. Data: 2002-06-27 12:58:49
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Co ZUS to inaczej, ale u nas (Opole) to najpierw trzeba się wyrejestrować na
    ZWUA ze zdrowotnego, a później zarejestrować na ZUA do ubezpieczeń
    społecznych i zdrowotnego ( chorobowe dobrowolne) i do 10 lub 12 dnia
    miesiąca po miesiącu, za który jest rozliczenie płacisz składki i składasz
    deklaracje DRA.

    Janusz

  • 4. Data: 2002-06-27 13:13:16
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Czyli isc w przyszlym tygodniu do ZUSu :-( Ile bedzie mnie to wszystko co miesiac
    kosztowalo?

    Marek

  • 5. Data: 2002-06-27 13:15:08
    Od: <m...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2002-06-27 16:21:04
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
    > Czyli isc w przyszlym tygodniu do ZUSu :-( Ile bedzie mnie to wszystko co
    miesiac kosztowalo?

    > Marek

    Tylko 600 zł łącznie z dobrowolnym chorobowym :) Bez chorobowego jakieś 570
    zł.

    Serwiz

  • 7. Data: 2002-06-28 05:50:56
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

    witam

    Podstawa za czerwiec, lipiec, sierpień 1293,32 zł,:

    Ubezpieczenie wypadkowe 1,62% 20,95 zł
    Ubezpieczenie emerytalne 19,52 % 252,46 zł
    Ubezpieczenie rentowe 13% 168,13 zł
    Ubezpieczenie chorobowe 2,45% 31,69 zł
    Fundusz pracy 2,45% 31,69 zł
    Ubezpieczenie zdrowotne 7,75% 100,23 zł

    Razem 605,15 zł

  • 8. Data: 2002-06-28 06:56:52
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Dzieki wielki. Jeszcze tylko jedno pytanie: umowe o prace mam do konca czerwca - do
    ZUSu ide w lipcu czy dopiero w sierpniu? Bo te 605zl to place do 10 sierpnia?

    Marek

  • 9. Data: 2002-06-28 07:19:24
    Od: "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl>

    > Dzieki wielki. Jeszcze tylko jedno pytanie: umowe o prace mam do konca
    czerwca - do ZUSu ide w lipcu czy dopiero w sierpniu? Bo te 605zl to place
    do 10 sierpnia?

    Witam,
    ZUS daje siedem dni na zgłaszanie wszelkich zmian, jakie zaszły w Twoim
    statusie, więc W Twoim przypadku - do 7 lipca złożyć stosowne papiery, a
    potem do 10 sierpnia złożyć DRA i zapłacić za lipiec.
    AJT
    *** programy dla firm: http://ajt.com.pl ***