  • 1. Data: 2009-06-13 13:54:12
    Temat: abonament tel. w koszty?
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

    Prowadzę działalność gosp. w mieszkaniu. Telefon stacjonarny TPSA mam
    zarejestrowany na firmę i faktury wystawiane są na firmę. Jednak czy mogę
    wrzucać całą fakturę w koszty firmy, skoro tu mieszkam?
    Z góry dzięki za sugestie.
    Pozdr.
    A.

  • 2. Data: 2009-06-13 15:02:55
    Temat: Re: abonament tel. w koszty?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 13 czerwiec 2009 15:54
    (autor ffiona
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h10b2k$7qg$1@news.onet.pl>):

    > Prowadzę działalność gosp. w mieszkaniu. Telefon stacjonarny TPSA mam
    > zarejestrowany na firmę i faktury wystawiane są na firmę. Jednak czy mogę
    > wrzucać całą fakturę w koszty firmy, skoro tu mieszkam?

    Wg tego, co kiedyś mówił Gotfryd, to niestety nie. Używasz TPSA, płać za
    swoją głupotę :D

    --
    Tristan

  • 3. Data: 2009-06-13 15:11:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Wg tego, co kiedyś mówił Gotfryd, to niestety nie. Używasz TPSA, płać za
    > swoją głupotę :D

    Jesli masz jakikolwiek inny telefon, np. komorke *nie*na*firme*, to IMHO nie
    ma przeciwwskazan.
    Bo prostu prywatne rozmowy wykonujesz z tamtego, a firmowe z TPSA i juz

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-06-13 17:42:13
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    ja zaliczam 50% faktury TPSA w koszty - to na wszelki wypadek gdyby US
    chciał przyczepić się (ale nigdy nie przyczepił się)

  • 5. Data: 2009-06-13 17:42:32
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl> napisał

    > ja zaliczam 50% faktury TPSA w koszty - to na wszelki wypadek gdyby US
    > chciał przyczepić się (ale nigdy nie przyczepił się)
    Kiedyś księgowa pouczała mnie, że można wrzucić 50% rozmów w koszty, ale
    abonamentu nie. A Ty dzielisz abonament też na pół?
    Pozdr.
    A.

  • 6. Data: 2009-06-13 18:26:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś księgowa pouczała mnie, że można wrzucić 50% rozmów w koszty, ale
    > abonamentu nie. A Ty dzielisz abonament też na pół?

    Napisala wyraznie, ze telefon a TPSA ma *na firmę*, wiec odliczyc moze 100%
    abonamentu i tylez rozmow, o il etylko pokaze drugi telefon, z ktorego
    dzwoni w sprawach osobistych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-06-13 18:29:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > abonamentu nie. A Ty dzielisz abonament też na pół?

    Znaczy tomialo byc w drugiej osobie a nie w trzeciej :)
    Ty masz na firme, wiec wrzuccasz 100%. Jak ktos tel ma na siebie "osobiscie"
    to abo nie wrzuca wogole, a rozmowy np. wg proporcji albo billingu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-06-13 18:53:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Jun 2009, ffiona wrote:

    > Prowadzę działalność gosp. w mieszkaniu. Telefon stacjonarny TPSA mam
    > zarejestrowany na firmę i faktury wystawiane są na firmę. Jednak czy mogę
    > wrzucać całą fakturę w koszty firmy, skoro tu mieszkam?

    O ile pamiętam, dawno temu były tu w dyskusjach powoływane przypadki,
    kiedy US czepiał się "wykorzystywania do celów osobistych" w razie
    dysponowania tylko 1. telefonem i różnie bywało - a to chcieli
    wyciągów, a to jakiegoś innego podziału...
    Miałem kiedyś kontrolę, po wyciągnięciu kwitka z TPSA padło pytanie
    "czy ma Pan drugi telefon" (i odpowiedź "tak", bo mam) i na tym
    rozważania się skończyły :), więc nie powiem "co by było gdyby".

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-06-13 18:55:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 13 czerwiec 2009 20:26
    (autor SDD
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h10r0e$ig6$1@news.onet.pl>):

    > Napisala wyraznie, ze telefon a TPSA ma *na firmę*, wiec odliczyc moze
    > 100% abonamentu i tylez rozmow, o il etylko pokaze drugi telefon, z
    > ktorego dzwoni w sprawach osobistych.

    A jest nakaz dzwonienia w sprawach osobistych? Ja nie mam telefonu
    osobistego i nie dzwonię w sprawach osobistych. Dziwne te założenia, że
    każdy musi chcieć paplać o pierdołach. Telefon to wynalazek szatana i gdyby
    nie klienci, to bym w ogóle go wywalił w cholerę.

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2009-06-13 19:03:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > każdy musi chcieć paplać o pierdołach. Telefon to wynalazek szatana i
    > gdyby
    > nie klienci, to bym w ogóle go wywalił w cholerę.

    Internet to wynalazek Szatana ;)
    Telefon, to taki etap przejsciowy jego mysli tworczej.
    Nie ma obowiazku - tylko Gotfryda podobno pytano o to, czy ma jakis inny
    telefon..

    Pozdrawiam
    SDD