  • 1. Data: 2003-09-23 17:20:18
    Temat: Sprzedawca chce mnie wykiwać
    Od: "Krystyna" <s...@i...pl>

    Pilnie potrzebuję porady kogoś kto zna się na kupowaniu domu - sprzedawca
    posesji podczas targowania się ustalił ze mną pewną kwotę. Niestety nie
    spisaliśmy wtedy umowy przedwstępnej. Mam tylko świadków.
    Dziś do mnie zadzwonił i kazał mi zapłacić 10 tys więcj, albo wycofuje się z
    umowy.
    Jestem tak wściekła i mam ochotę ukręcić mu głowę.

    Czy mogę coś na to począć?

  • 2. Data: 2003-09-24 17:41:36
    Temat: Re: Sprzedawca chce mnie wykiwać
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Jestem tak w?ciekła i mam ochotę ukręcić mu głowę.
    > Czy mogę co? na to pocz?ć?

    Jesli nie masz swiadkow, to po prostu wycofaj sie z umowy. Szantazom nie
    nalezy ulegac. A jest pewna szansa, ze facet spusci z tonu i wtedy ty
    powiesz, ze 10 tys. taniej albo nie kupujesz ;) To po prostu bron
    obusieczna, typowa zagrywka psychologiczna, albo go przetrzymasz, albo
    przegrasz ....

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2003-09-24 18:42:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 24 Sep 2003 19:41:36 +0200, KrzysiekPP
    <j...@n...ceti.pl> zakodował:

    >Jesli nie masz swiadkow, to po prostu wycofaj sie z umowy.

    Niestety, szutka czytania to trudna sztuka :(

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-09-24 18:53:34
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Niestety, szutka czytania to trudna sztuka :(

    Nie musisz od razu tak sadzic. Czasami zdarza sie czlowiekowi napisac co
    innego niz mysli ... bo chcialem napisac: jesli nie masz papieru ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2003-09-24 21:20:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Sep 2003, Krystyna wrote:

    >+ Pilnie potrzebuję porady kogoś kto zna się na kupowaniu domu - sprzedawca

    Nie znam się. Ale cicho nie będę i coś z KC powołam :]

    >+ posesji podczas targowania się ustalił ze mną pewną kwotę. Niestety nie
    >+ spisaliśmy wtedy umowy przedwstępnej. Mam tylko świadków.

    1. "umowa przenosząca 2000 zł powinna być stwierdzona pismem".
    Wg prawników z .prawo nie musi to być sama umowa, ale JAKIŚ
    "papier" w oczywisty sposób powołujący się na umowę.
    Powyższy zapis oznacza że nie dopuszcza się dowodu z przesłuchania
    stron ani świadków, CHYBA że obie strony na to się zgodzą.
    Więcej nie dodam ;)

    2. Cosik mi się widzi, że jeśli umowa "właściwa" musi być
    "stwierdzona w okreslony sposób" (tu: notarialnie) to
    od zawarcia umowy przyrzeczonej w "słabszy" sposób
    można się uchylić: oczywiście nie oznacza to uchylenia
    się od zapisanego w um. wstępnej odszkodowania, żeby
    nie było "to po co ona" !
    Krótko mówiąc: nawet jakby było umowa wstępna, ale kara
    umowna <10kzł to ... też byłabyś wściekła :] jakby znalazł
    w międzyczasie konkurencję.
    Zastrzegam że nie mam zdrowia ani czasu sprawdzać po
    kolei w KC, ale właśnie "widzi mi się" ! :)

    [...]
    >+ Jestem tak wściekła i mam ochotę ukręcić mu głowę.
    >+
    >+ Czy mogę coś na to począć?

    Możesz spytać na .prawo - jakiś zysk będę miał ja,
    bo się upewnię czy jakiegoś haczyka nie ominąłem ;)
    (nie bić !).
    Zastrzegając jak wyżej oraz dodatkowo podkreślając
    mocno "H" - to IM*H*O nie możesz "na to" nic zrobić.

    pozdrowienia, Gotfryd