  • 1. Data: 2003-09-23 20:26:04
    Temat: przedpłata >50%
    Od: "Magdalena" <m...@W...pl>

    czy prawidłowe było postępowanie następujące:
    11 sierpnia otrzymano przedpłatę 80$
    13 sierpnia wykonano usługę
    18 sierpnia wystawiono fakturę VAT na całą wartość usługi

    pozdrawiam
    Magdalena

  • 2. Data: 2003-09-23 21:33:40
    Temat: Re: przedpłata >50%
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Sep 2003, Magdalena wrote:

    >+ czy prawidłowe było postępowanie następujące:
    >+ 11 sierpnia otrzymano przedpłatę 80$

    "$" czy "%" ?

    >+ 13 sierpnia wykonano usługę
    >+ 18 sierpnia wystawiono fakturę VAT na całą wartość usługi

    Jeśli 80% (jak w subjcect) to:
    ++++++++
    2. Fakturę wystawia się również nie później niż siódmego dnia od dnia, w
    którym pobrano przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi każdą kolejną
    zaliczkę (przedpłatę, zadatek lub ratę), przekraczającą kwotę, o której
    mowa w ust. 1, lub pobrano kolejną część zapłaty, o której mowa w ust. 1a.
    --------

    To z rozporządzenia "o fakturach" :)
    IMHO 18. to jest "siódmy dzień od dnia" 11. :)
    Mylę się ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-09-23 21:41:24
    Od: "Magdalena" <m...@W...pl>

> [...]
    > mowa w ust. 1, lub pobrano kolejną część zapłaty, o której mowa w ust. 1a.

    uff, dziękuję bardzo Godfrydzie. Oczywiście chodziło o "%" (tak to jest jak się
    pisze metodą bezwzrokową).

    pozdrawiam gorąco
    Magdalena

  • 4. Data: 2003-09-23 22:24:44
    Temat: Re: przedpłata >50% [OT]
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@W...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    > uff, dziękuję bardzo Godfrydzie. Oczywiście chodziło o "%" (tak to jest
    jak się
    > pisze metodą bezwzrokową).

    tzn. nie patrzysz na klawiaturę, czy nie patrzysz na ekran, a może nie
    patrzysz ani tu, ani tu? To gdzie się wtedy patrzysz?
    Zazdroszczę, kiedy ja do tego dojdę ;)

    pzdr.

  • 5. Data: 2003-09-23 22:34:45
    Od: "Magdalena" <m...@W...pl>

    > [ciach]
    >
    > tzn. nie patrzysz na klawiaturę, czy nie patrzysz na ekran, a może nie
    > patrzysz ani tu, ani tu? To gdzie się wtedy patrzysz?
    > Zazdroszczę, kiedy ja do tego dojdę ;)

    hmm, dobre pytanie ;-)), zwykle patrzę w monitor, ale nie zawsze uda mi się
    wyłapać wszystkie literówki.

    [jeszcze bardziej OT - początek]
    Jeśli chodzi o pisanie bezwzrokowe, to ta umiejętność jest bardzo praktyczna
    (zaoszczędza dużo czasu), wszystko jest jednak dla ludzi, są programy do nauki
    tej metody, książki itd., tylko cierpliwości
    Dodatkowo powiem, że IMHO jedna z niewielu korzyści płynących z chodzenia do
    liceum ekonomicznego (ja uczyłam się jeszcze na mechanicznej maszynie typu
    Łucznik, z książki i z tekturową zasłonką zawieszoną na szyi, żeby nie kusiło
    zaglądać w klawiaturę).
    [jeszcze bardziej OT - koniec]

    pozdrawiam
    Magdalena