  • 1. Data: 2010-11-12 18:43:56
    Temat: E-faktura i moment odliczenia VAT
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Posłużę się małym przykładem. Obecnie dostaję zbiorcze faktury za paliwo
    z Neste pocztą. Faktury wystawiane są ostatniego dnia miesiąca, do mnie
    faktura dociera jakieś 10 dni później, czyli VAT z paliwa rozliczam
    dopiero w kolejnym miesiącu. Czy jeśli przejdę na e-fakturę, która
    powinna do mnie dotrzeć w dniu wystawienia (mail), będę mógł odliczyć
    VAT jeszcze w tym samym miesiącu, czyli np. faktura za grudzień
    wystawiona 31.12 i w tym samym dniu odliczony VAT? :-)
    Zakładam, że skoro od stycznia zmieniają się przepisy dotyczące
    odliczania VAT od paliwa do niektórych samochodów, to już VAT z faktury
    grudniowej wysyłanej pocztą w styczniu nie odliczę?

    Maciek

  • 2. Data: 2010-11-13 07:34:05
    Temat: Re: E-faktura i moment odliczenia VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010, Maciek wrote:

    > Zakładam, że skoro od stycznia zmieniają się przepisy dotyczące
    > odliczania VAT od paliwa do niektórych samochodów, to już VAT z faktury
    > grudniowej wysyłanej pocztą w styczniu nie odliczę?

    A to z jakiej przyczyny?
    Przyczyna odliczenia powstanie w grudniu.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-11-13 09:59:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > A to z jakiej przyczyny?
    > Przyczyna odliczenia powstanie w grudniu.
    Aha, czyli niepotrzebnie kombinuję z tym czasem otrzymania faktury?
    Dzięki :-)

    Maciek

  • 4. Data: 2010-11-14 09:05:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Nov 2010 10:59:25 +0100, Maciek wrote:
    >Aha, czyli niepotrzebnie kombinuję z tym czasem otrzymania faktury?
    >Dzięki :-)

    A kto cie tam sprawdzi kiedy przyszla faktura .. uwaga, w styczniu
    lubily chodzic kontrole skarbowe, ale raczej nie VAT :-)

    Ale .. Wystawca bedzie pracowal 31 czy sobie wolne zrobi ?

    J.

  • 5. Data: 2010-11-14 11:17:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > A kto cie tam sprawdzi kiedy przyszla faktura ..

    Pomijając zupełnie ten konkretny przypadek, to akurat
    większość kontroli VAT właśnie datę otrzymania faktury
    sprawdzała - a raczej samo prawdopodobieństwo możliwości
    otrzymania w terminie deklarowanym.
    Więc jeśli poprzednio była wystawiana ostatniego dnia miesiąca
    i wpływała po kilku dniach przesyłana pocztą, to nagle w grudniu wystawili
    w ostatni dzień i przynieśłi w zębach przed północą?

  • 6. Data: 2010-11-14 11:42:56
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 14 Nov 2010 12:17:00 +0100, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    >i wpływała po kilku dniach przesyłana pocztą, to nagle w grudniu wystawili
    >w ostatni dzień i przynieśłi w zębach przed północą?
    Tym bardziej że Neste na FV oprócz daty wystawienia 31.12. nadrukowuje
    też datę wysłania 04.01 więc mocno uprawdopodabnia że w grudniu nie
    mógł jej klient otrzymać :)

    WAM

  • 7. Data: 2010-11-15 09:00:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Nov 2010, WAM wrote:

    > Tym bardziej że Neste na FV oprócz daty wystawienia 31.12. nadrukowuje
    > też datę wysłania 04.01 więc mocno uprawdopodabnia że w grudniu nie
    > mógł jej klient otrzymać :)

    ...ale jak rozumiem, problemem było, czy powstanie prawo do odliczenia
    VAT *za grudzień*. Tak, powstanie *w styczniu*.
    Możecie mi wyjaśnić czemu skupiacie się na tym kiedy będzie miał
    prawo odliczyć? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-11-15 11:03:48
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 12 Nov 2010 19:43:56 +0100, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    >dopiero w kolejnym miesiącu. Czy jeśli przejdę na e-fakturę, która

    Nic z tego. Faktura jest do pobrania z ich systemu, a nie przesyłana
    emailem. Powiadomienie przychodzi ok. 2 do 7 dnia następnego miesiąca.
    Sam podpis nie zawiera znacznika czasu, więc chyba nie da się ustalić,
    kiedy tak naprawdę ową fakturę wystawili.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2010-11-15 17:02:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Możecie mi wyjaśnić czemu skupiacie się na tym kiedy będzie miał
    > prawo odliczyć? :D

    Najciekawsze są zawsze
    dyskusje obok tematu, nieprawdaż?