  • 1. Data: 2010-11-10 10:35:32
    Temat: [rp.pl] Walka klasowa zaostrza się
    Od: tomek <t...@o...pl>

    http://www.rp.pl/artykul/561858-Dwa-miliardy-w-szare
    j-strefie.html

    :)

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-11-10 10:36:54
    Temat: Re: [rp.pl] Walka klasowa zaostrza się
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 10.11.2010 11:35, tomek wrote:
    > http://www.rp.pl/artykul/561858-Dwa-miliardy-w-szare
    j-strefie.html

    cyt: "Kwitnie handel fałszywkami potwierdzającymi recykling. Wyłudzenia
    VAT za złom kosztują miesięczne budżet kilkadziesiąt milionów. Najwięcej
    zarabia się na demontażu samochodów"

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-11-10 10:41:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-10 11:36, tomek pisze:
    j-strefie.html

    > cyt: "Kwitnie handel fałszywkami potwierdzającymi recykling. Wyłudzenia
    > VAT za złom kosztują miesięczne budżet kilkadziesiąt milionów. Najwięcej
    > zarabia się na demontażu samochodów"

    Kiedyś przynajmniej handlowano nielegalnie mięsem - produktem
    potrzebnym. Nie bez podstawy mówi się, że historia powtarza się jako farsa.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-11-14 09:25:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Nov 2010 11:41:45 +0100, Liwiusz wrote:

    > Kiedyś przynajmniej handlowano nielegalnie mięsem - produktem
    >potrzebnym. Nie bez podstawy mówi się, że historia powtarza się jako farsa.

    O, faktury za fikcyjny towar maja znacznie dluzsza historie. I nie
    rozumiem co ewentualne przesuniecia maja tu dokonac - skoro teraz sie
    oplaca, to i po zmianach bedzie oplacalo.

    Tego wyludzenia vat za zlom nie bardzo rozumiem - przeciez jesli
    eksportuja to podstawa jest papier od celnikow. Jesli sprzedaja do
    Unii to VIES sprawdza.

    A z samochodami o ile rozumiem to calkiem inna bajka, z innego
    ministerstwa - sprowadzaja tacy "surowiec" nielegalnie, sprzedaja
    "produkty" bez rachunkow - i o to caly jest ambaras, ze MF chcialoby
    nalezne podatki. A to ze realizujemy unijna polityke recyklingu
    pojazdow to urzedasow nie obchodzi :-)

    A swoja droga - ktos jest biegly w tych oplatach srodowiskowych ?
    Zalozmy ze cos produkuje w branzy elektronicznej. Mam osiagnac jakis
    tam wspolczynnik zbiorki odpadow przez organizacje WEEE ?
    No ale moje produkty sa solidne i klienci uzywaja ich 10 czy wiecej
    lat. To skad te odpady mam brac ?
    I po sprzedazy trace nad nimi kontrole, jak zmusic klientow, albo
    klientow klientow do prawidlowego zlomowania ? I jak zostanie
    rozliczony "moj" odpad nawet jesli klient odda do WEEE ?

    Czy po prostu mam raz na rok zrobic jakas szafe ze zlomu, ktora
    znajomy klient odwiezie do utylizacji, zadba o wszystkie papiery i
    bede mial zaliczone 100kg odpadow co mi starczy na dwa lata produkcji?

    J.

  • 5. Data: 2010-11-14 14:56:14
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 14.11.2010 10:25, J.F. wrote:

    > Czy po prostu mam raz na rok zrobic jakas szafe ze zlomu, ktora
    > znajomy klient odwiezie do utylizacji, zadba o wszystkie papiery i
    > bede mial zaliczone 100kg odpadow co mi starczy na dwa lata produkcji?

    Możesz już iść na komisarza, bo w Brukseli na to nie wpadli :)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-11-15 13:42:42
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz już iść na komisarza, bo w Brukseli na to nie wpadli :)
    >
    > --
    > Tomek

    Tym rozni sie EU od Komuny ze w Komunie ludzie poszukiwali konkretow (np
    mieso/papierosy/cement/ czesci samochodowe itd) a w EU ludzie poszukuja picu
    (np plastikowych sadzonek na doplaty/ lipnych papierow / energia ekologiczna
    polea na tym zeby sciac drzewa zrobic wiory i wypuscic kominem)

    Przemek