  • 1. Data: 2010-11-09 22:39:48
    Temat: Korzystanie ze srodkow wplaconych na kap. zakl w SA
    Od: zg <z...@v...pl>

    Zalozmy, ze powstaje nowa spolka akcyjna, ktorej akcje w calosci pokryto
    wkladem pienieznym.
    Czy spolka moze korzystac z tego wkladu i np. zaplacic za usluge, czy
    chociazby oplacic ksiegowego, czy pokryc koszty zwiazane z rejestracja
    samej spolki? Innymi slowy, czy mozna te pieniadze wydac na normalna
    dzialalnosc spolki?
    Jak to sie odbija na bilansie i rachunku zyskow i strat? Bo chyba nie
    nastepuje zmniejszenie kapitalu zakladowego?

    --
    zg

  • 2. Data: 2010-11-10 01:31:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "zg" <z...@v...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > chociazby oplacic ksiegowego, czy pokryc koszty zwiazane z rejestracja
    > samej spolki? Innymi slowy, czy mozna te pieniadze wydac na normalna

    No a jak myslisz?
    To przeciez jest kapital zakladowy a nie jakis depozyt zakladowy.

    > Jak to sie odbija na bilansie i rachunku zyskow i strat? Bo chyba nie
    > nastepuje zmniejszenie kapitalu zakladowego?

    Oczywiscie, ze nie. Jesli wydasz wiecej niz zarobisz, na koniec roku pojawi
    sie w kapitalach wlasnych pozycycja "Zysk/strata netto" z wartoscia ujemna,
    ktora po dodaniu do kapitalu zakladowego da w wyniku pewna wartosc kapitalu
    wlasnego, ktora wyjdzie nizsza niz kapital zakladowy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-11-10 22:44:39
    Od: zg <z...@v...pl>

    On 10/11/2010 01:31, SDD wrote:
> [...]
    > ktora po dodaniu do kapitalu zakladowego da w wyniku pewna wartosc kapitalu
    > wlasnego, ktora wyjdzie nizsza niz kapital zakladowy.

    Czy mozna w ten sposob wydatkowac cala kwote wplacona na kap. zakladowy?
    Wiem, ze jest warunek: jesli strata netto przekroczy sume: kap. zapasowy
    + rezerwowy + 1/3 kap.zakladowego, to nalezy zwolac WZA w celu podjecia
    decyzji o dalszym istnieniu spolki. Czy oznacza to, ze w jednym roku nie
    mozna wydac wiecej niz 1/3 kap. zakladowego?

    --
    zg