  • 1. Data: 2010-11-10 10:55:13
    Temat: Nieoczekiwana zapłata
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dostałem od klienta nieoczekiwaną zapłatę za "szybką" konsultację za
    którą nie ustalaliśmy żadnej płatności - po prostu szybka rozmowa, thank
    you i do widzenia.

    I nagle, po dwóch tygodniach przychodzi zapłata - a ja nie wiem co mam z
    tym zrobić :-)

    Faktury (choćby po terminie) za tamtą konsulatację nie wystawię bo wg
    mnie nie było usługi podlegającej opodatkowaniu (art. 8.2 uptu), więc
    wygląda na to że muszę tą zapłatę potraktować jako.. no właśnie - jako co?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-11-10 10:56:43
    Temat: Re: Nieoczekiwana zapłata
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-10 11:55, tomek pisze:
> [...]
    > mnie nie było usługi podlegającej opodatkowaniu (art. 8.2 uptu), więc
    > wygląda na to że muszę tą zapłatę potraktować jako.. no właśnie - jako co?

    Jak prowadzisz księgowość?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-11-10 11:06:51
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 10.11.2010 11:56, Liwiusz wrote:

    > Jak prowadzisz księgowość?

    KPiR + VAT niekasowo.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-11-10 11:27:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Nov 2010, tomek wrote:

> [...]
    >
    > Faktury (choćby po terminie) za tamtą konsulatację nie wystawię bo wg mnie
    > nie było usługi podlegającej opodatkowaniu (art. 8.2 uptu),

    8.2 dotyczy nieodpłatnych świadczeń.
    Czy Ty nam sugerujesz, że na tę konsultację wystawiłeś już f-rę
    wewnętrzną, czy co innego? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-11-10 11:27:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-10 12:06, tomek pisze:

    > KPiR + VAT niekasowo.

    imho Raczej nie ma jakiejś szczególnej potrzeby księgowania, jak się
    dostanie przelew mogący być uznany za bezpodstawne wzbogacenie.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-11-10 12:04:55
    Od: gonia <g...@w...pl>

    > 8.2 dotyczy nieodpłatnych świadczeń.
    > Czy Ty nam sugerujesz, że na tę konsultację wystawiłeś już f-rę
    > wewnętrzną, czy co innego? ;)

    jakby wystawił f-rę wewnętrzną albo co innego, to raczej juz by
    opodatkował, i nie byłoby pytania
    zgaduję oczywiście

  • 7. Data: 2010-11-10 13:09:35
    Od: tomek <t...@o...pl>

    > 8.2 dotyczy nieodpłatnych świadczeń.

    Zgadza się, nieodpłatne świadczenie usług w związku z prowadzoną DG nie
    podlega podatkowaniu.

    > Czy Ty nam sugerujesz, że na tę konsultację wystawiłeś już f-rę
    > wewnętrzną, czy co innego? ;)

    A z jakiego tytułu faktura ta wewnętrzna ?

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-11-10 13:15:11
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 10.11.2010 14:09, tomek wrote:

    > Zgadza się, nieodpłatne świadczenie usług w związku z prowadzoną DG nie
    > podlega podatkowaniu.

    Gwoli uzupełnienia - w PIT też nie było przychodu bo nie było kwoty
    należnej (pomijam potencjlany przychód u klienta :))

    Oczywiście sprawa jest z gatunku absurdalnych, tyle że dostałem ten
    nieoczekiwany przelew z konkretnym opisem za co :-)

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-11-10 13:23:43
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 10.11.2010 12:27, Liwiusz wrote:

    > imho Raczej nie ma jakiejś szczególnej potrzeby księgowania, jak się
    > dostanie przelew mogący być uznany za bezpodstawne wzbogacenie.

    Bezpodstawne wzbogacenie to raczej nie jest, bo w tytule przelewu jest
    napisane o co chodzi.

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2010-11-10 13:26:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-10 14:23, tomek pisze:

    > Bezpodstawne wzbogacenie to raczej nie jest, bo w tytule przelewu jest
    > napisane o co chodzi.

    Czyli o co?

    --
    Liwiusz