  • 1. Data: 2015-04-11 09:37:45
    Temat: Ewidencja MOSS, KPiR i ewidencja sprzedaży bezrachunkowej
    Od: j...@g...com

    Do tej pory myślałem, że jeżeli przychód (sprzedaż usługi elektronicznej osobie
    fizycznej z kraju UE) zostanie zapisany w ewidencji MOSS, to powinienem ten przychód
    wpisać również w ewidencji sprzedaży bezrachunkowej. Tymczasem w moim biurze
    rachunkowym mają oprogramowanie, który robi to inaczej - wystawiam fakturę MOSS lub
    dowód sprzedaży MOSS i ten dokument dodaje się do ewidencji MOSS i ..... no właśnie -
    do KPiR, ale skoro te przychody z ewidencji MOSS będą również w KPiR, to jak rozumiem
    NIE powinny się one znaleźć w ewidencji sprzedaży bezrachunkowej (ponieważ skoro
    przychód zapisany w ewidencji sprzedaży bezrachunkowej również wpisuję do KPiR i po
    raz drugi byłby on wpisany do KPiR jako faktury MOSS lub dowody sprzedaży MOSS, to
    doszłoby do zdublowania tych samych przychodów w KPiR i w efekcie zapłacenia
    niepotrzebnie wyższego podatku dochodowego)?

    Czy jednak jest to zgodne z prawem, że jeżeli dla sprzedaży usługi elektronicznej
    osobie fizycznej wystawi się fakturę lub dowód sprzedaży, to można wtedy tej
    sprzedaży nie wpisywać do ewidencji sprzedaży bezrachunkowej?

  • 2. Data: 2015-04-11 10:46:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Apr 2015, j...@g...com wrote:

    > Czy jednak jest to zgodne z prawem, że jeżeli dla sprzedaży
    > usługi elektronicznej osobie fizycznej
    > wystawi się fakturę lub dowód sprzedaży,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > to można wtedy tej sprzedaży nie wpisywać do
    > ewidencji sprzedaży bezrachunkowej?
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ___________________^^^^^^^^^^^^^^^^

    Jedno zastrzeżenie co do "dowodu sprzedaży" - żeby nie
    było, IMVHO paragon (zwykły, niefiskalny paragon) dowodem
    dla celu "niebezrachunkowego" nie jest.
    Ad rem.
    A co w tym dziwnego, że ewidencja *bezrachunkowa* nie
    obejmuje sprzedaży ... niebezrachunkowej? (znaczy udokumentowanej
    rachunkami/fakturami)
    Posłużę się trochę wyrwanym z kontekstu przepisem - bo co do
    zasady ewidencja sprzedaży oczywiście może zawierać wszystkie
    przychody, niemniej w przypadkach szczegółowych (posługiwanie
    się kasą rejestrującą, ewidencją sprzedaży VAT w roli ewidencji
    sprzedaży przychodowej, KPiR znajdującego się "gdzie indziej"
    itp) są szczegółowe wymagania dla "bezrachunkowej" właśnie,
    przykładowo:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,721,,2
    0110101,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-2608
    2003-r-w-sprawie.html
    +++
    2. Podatnik jest obowišzany [...]
    Ewidencja powinna zawierać co najmniej następujšce dane: numer kolejny wpisu,
    datę uzyskania przychodu
    nieudokumentowanego fakturami, rachunkami
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    oraz kwotę tego przychodu.
    ---

    Jeśli piszesz o ewidencji "bezrachunkowej" to najwyraźnie właśnie
    o takiej - no to skoro rachunek (faktura) JEST, nie dziwi że
    nie jest "bezrachunkowa".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2015-04-11 12:38:30
    Od: j...@g...com

    W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 10:46:20 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:
    > Jeśli piszesz o ewidencji "bezrachunkowej" to najwyraźnie właśnie
    > o takiej - no to skoro rachunek (faktura) JEST, nie dziwi że
    > nie jest "bezrachunkowa".

    Masz rację. Czy w sytuacji gdybym miał kasę fiskalną, to tych przychodów zapisywanych
    w KPiR poprzez fakturę MOSS lub dowód sprzedaży MOSS też chyba nie powinienem
    rejestrować na kasie fiskalnej?