  • 1. Data: 2002-08-09 16:53:06
    Temat: Ewidencja przebiegu pojazdu
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Mamy przykladowa ewidencje przebiegu pojazdu:

    Styczeń:

    koszty koszty
    dzien przebiegu eksploatacji
    mies. pojazdu narastajaco pojazdu narastajaco

    1 30 30 100 100
    2 50 80 50 150
    SUMA 80 150

    Luty:

    koszty koszty
    dzien przebiegu eksploatacji
    mies. pojazdu narastajaco pojazdu narastajaco

    1 10 90 20 170
    2 200 290 5 175
    SUMA 210 25

    Jaka kwota (i dlaczego ?) powinna zostac uwzgledniona do kosztow uzyskania
    przychodu w

    miesiacu lutym?

    Przepraszam, jesli to bylo przerabiane, ale popularny program wspomagajacy
    prowadzenie

    ewidencji finansowej wylicza w tym przypadku kwote 95, co troche mnie dziwi (od

    mniejszej kwoty narastajaco (koszt przeb.poj. lub koszt eksploat.poj.) odejmuje
    kwote

    narastajaco, ktora zostala uwzgledniona w poprzednim miesiacu). Ale,
    oczywiscie, moje

    zdziwienie moze byc nie na miejscu, wiec bardzo prosze o podpowiedz.

    Pozdrawiam, Mac
    P.S. Mam nadzieje, ze ta pseudo-tabelka sie nie rozjedzie.

  • 2. Data: 2002-08-09 21:19:22
    Temat: Re: Ewidencja przebiegu pojazdu
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    > Mamy przykladowa ewidencje przebiegu pojazdu:
    Ciekawe czy u innych wyglada to tak samo :(

    Mówiąc prosto, do kosztów zaliczamy faktycznie poniesione wydatki (z faktur
    zakupu paliwa, remontów itp) ale nie więcej niż kwota wynikająca z
    przemnożenia ilości przejechanych kilometrów i stawki za kilometr ( zależnej
    od pojemności silnika).
    Rozliczamy to narastająco od początku roku, zaliczając do kosztów co miesiąc
    kolejną wyliczoną kwotę.
    Każdy nowy rok zaczynamy od zera a ewentualna nadwyzka kosztów przepada.

> [...]
    >
    > koszty koszty
    > dzien przebiegu eksploatacji
    > mies. pojazdu narastajaco pojazdu narastajaco

    czyli narastająco:
    koszty 80
    kilomtr. 150
    do kosztów wpisujemy koszty czyli 80 , bo nie przekraczają kilometrówki

> [...]
    >
    > koszty koszty
    > dzien przebiegu eksploatacji
    > mies. pojazdu narastajaco pojazdu narastajaco

    czyli narastająco:
    koszty 290
    kilomtr. 175
    do kosztów zaliczamy tym razem kilometrówkę bo jest mniejsza od kosztów
    czyli 175 minus kwotę zaliczoną w styczniu tj. 80 = 95

> [...]
    > prowadzenie
    >
    > ewidencji finansowej wylicza w tym przypadku kwote 95, co troche mnie

    Z wcześnieszych wyliczeń wynika, że jest OK :)

> [...]
    >
    > Pozdrawiam, Mac
    > P.S. Mam nadzieje, ze ta pseudo-tabelka sie nie rozjedzie.
    Płonna nadzieja :(

    Ale idźmy dalej
    marzec:
    niech będzie narastająco:
    koszty 310
    kilomtr. 350
    do kosztów wpisujemy koszty, bo nie przekraczają kilometrówki
    czyli 310 -175( tj. styczen 80 + luty 95 ) = 135

    czyli w kosztach mamy:
    1. 80
    2. 95
    3. 135
    razem 310

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 3. Data: 2002-08-10 08:24:00
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Bardzo przepraszam za 'rozjechana' tabelke :(
    Juz wszytsko jase. A mnie wydawalo sie, ze:

    (...)
> [...]
    > do kosztów zaliczamy tym razem kilometrówkę bo jest mniejsza od kosztów
    > czyli 175  minus kwotę zaliczoną w styczniu tj. 80  =  95
    tutaj, w lutym, pomyslalem, ze do kosztow uwzglednimy 25, czyli tylko te
    koszty, ktore wynikaja z lutego (oczywiscie ta tzw. 'wartosc mniejsza'
    z 'narastajaco koszty' i 'narastajaco kilometrowka').
> [...]
    > do kosztów wpisujemy koszty, bo nie przekraczają kilometrówki
    > czyli 310  -175( tj. styczen 80 + luty 95 )  = 135
    Teraz jasne, (myslalem, ze 20)

    > czyli w kosztach mamy:
    > 1. 80
    > 2. 95
    > 3. 135
    > razem 310

    OK. Bardzo dziekuje.
    Pozdrawiam, Mac

  • 4. Data: 2002-08-10 09:09:21
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > pozdrawiam
    > Ryszard G.
    Jeszcze jedna rzecz mnie intryguje. Czy vat-owcy ewidencjonuja koszty pojazdu
    brutto czy netto ? I jak to sie ma do tzw. kilometrowki ?

    Pozdrawiam, Mac

  • 5. Data: 2002-08-11 22:09:04
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
    pojazdu
    > brutto czy netto ? I jak to sie ma do tzw. kilometrowki ?

    VAtowcy zawsze netto. wszystko oprócz paliwa.

    zobacz też o samochodzie na moim faq
    pozdrawiam WS

    --
    My ICQ # 131633151