  • 1. Data: 2002-11-22 10:33:20
    Temat: Ewidencja przebiegu pojazdu i telefon kom.
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich Grupowiczow,

    W zwiazku, iz nie otrzymalem zadnej odpowiedzi na pytania, ktore zadalem w
    zeszlym tygodniu, ponawiam prosbę o wyjasnienie mi kilku watpliwosci
    (prowadze 1os DG na KPiR):

    1. Jak najprosciej prowadzic ewidencje przebiegu pojazdu, w przypadku gdy
    korzystam z wlasnego auta (nie bedacego ST) m.in. do codziennych dojazdów do
    stalego miejsca swiadczonych uslug? Od strony technicznej, czy cos stoi na
    przeszkodzie, abym rejestrowal te wyjazdy np. w MS Excel'u i robil wydruk w
    postaci odpowiedniej tabeli na koniec miesiaca (co powinienem uwzglednic,
    jak sie do tego maja faktury na zakup paliwa i gdzie je uwzglednić)?
    Jak mogę wykorzystać miesięczne opłaty za parking strzeżony (obok miejsca
    zamieszkania) oraz opłaty za pozostałą eksploatację? I jeszcze jedno, czy
    jako płatnik VAT mogę go odliczać z ww wydatków?

    2. Czy majac telefon komorkowy na firme, abonament ktory oplacam (łącznie z
    np.darmowymi mintami) stanowi KUP, jak traktować poszczególne rozmowy
    (firmowe/prywatne)?

    Licze na Wasze wyjasnienia i z gory dziekuje za pomoc.

    Pozdrawiam,
    --
    Norbert Dabrowski
    n...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-11-22 12:45:37
    Temat: Re: Ewidencja przebiegu pojazdu i telefon kom.
    Od: "Szczepan" <l...@i...pl>

    Użytkownik "ND" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamieszkania) oraz opłaty za pozostałą eksploatację? I jeszcze jedno, czy
    > jako płatnik VAT mogę go odliczać z ww wydatków?

    Polecam zobaczyć w najbliższym sklepie papierniczym - są już takie gotowe
    książeczki do ewidencji przebiegów pojazdu. Zawierają wymagane kolumny,
    mozesz sobie zrobić oczywiście wzor w excellu, byle na koniec miesiąca
    zdrukować Rozliczenie kilometów, rozliczenie kosztów i najważniejsze:
    kilometry i koszty narastajaco od początku roku.
    Nie ma jakiegoś urzędowego wzoru, wystarczy jak zrobisz na wzór dostępnych
    druków akcydensowych. Trasy przejazdów (choćby dojazdów) winny mieć jakieś
    sensowne uzasadnienie, nad dodatkowymi wydatkami (parkingi i inne opłaty) to
    się masz czas zastanowić w przyszłości, bo z doswiadczenia wiem, że faktury
    za paliwo na dowolną kwotę można mieć od ręki - gorzej z wyjeżdżeniem tych
    kilometrów w ewidencji przebiegu ;-)))

    > 2. Czy majac telefon komorkowy na firme, abonament ktory oplacam (łącznie
    > np.darmowymi mintami) stanowi KUP, jak traktować poszczególne rozmowy
    > (firmowe/prywatne)?

    Jeżeli telefon na firmę to w czym problem? Czysto prywatne odlicz od całego
    rachunku i będziesz miał spokojne podatnicze sumienie. Faktura za telefon
    jest dokumentem źródłowym, ale to ty jako podatnik/przedsiębiorca uznajesz
    jaką sumę zaliczysz w koszty.

    Pozdrawiam
    Szczepan

  • 3. Data: 2002-11-25 07:41:24
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest dokumentem źródłowym, ale to ty jako podatnik/przedsiębiorca uznajesz

    Dziekuje za wyjasnienia,
    Pozdrawiam,
    --
    Norbert Dabrowski