  • 1. Data: 2005-03-22 18:17:34
    Temat: Ewidencja wyposażenia
    Od: "Al Araf" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy do ewidencji wyposażenia wpisuje się tylko to, co jest w kol. 14 KPiR i
    ma wartość > 1500 zł (właśnie, netto czy brutto?) czy również pozycje z
    Ewidencji Środków Trwałych?

    W jakiej ewidencji mam informacje o "pozostałych wydatkach", czyli
    jednorazowych kosztach typu np. bindownica o cenie < 1500zł?

    P.S. Mam DG + KPiR + VAT.

  • 2. Data: 2005-03-22 22:28:33
    Temat: Re: Ewidencja wyposażenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Mar 2005, Al Araf wrote:

    >+ Czy do ewidencji wyposażenia wpisuje się tylko to, co jest w kol. 14 KPiR i
    >+ ma wartość > 1500 zł (właśnie, netto czy brutto?)

    Plączesz strasznie...
    Dla 100% VATowca oczywiście netto, dla nieVATowca brutto a jak ktoś
    ma sprzedaż "mieszaną" i wyposażenie włazi w tę działkę to coś
    pośrodku :] - bo taka jest "cena nabycia": nie jest KUP tylko
    *odliczalny* VAT (nie "odliczony" a "odliczalny" - czyli do którego
    było *prawo* odliczenia). Więc VAT nieodliczalny wchodzi w KUP
    a tym samym *część* VATu *może* doliczyć się do "wartości nabycia"...

    Nadto - skąd koncept że *wszystko* co idzie w kol.14 to idzie
    do EW ?? Jak ktoś zalicza ZUS do KUP (a wolno) to też ma
    wpisywać do EW ??? ;)
    A może jak Office zakupisz (profesional coś 2 kzł) to też
    wpiszesz ? ;)
    Do EW idą wydatki na *materialne* składniki majątku - i to
    *niektóre* !

    >+ czy również pozycje z Ewidencji Środków Trwałych?

    Ekhm... czytałeś rozporządzenie ?
    http://podatki.pl/bap1.php/151200.htm
    ++++
    § 3. Okreœlenia użyte w rozporzšdzeniu oznaczajš:
    7) "wyposażenie" - rzeczowe składniki majštku, zwišzane
    z wykonywanš działalnoœciš,nie zaliczone, zgodnie
    z przepisami ustawy o podatku dochodowym, do œrodków trwałych,
    ----

    Jak coś dopisuje się do EST to NIE idzie w EW (np. "ulepszenie"
    ST o część >3500 zł), zaś jak NIE idzie do EST to IDZIE
    do EW (np. zakup monitora LCD za 1800 zł).
    To tak w dużym skrócie :)

    >+ W jakiej ewidencji mam informacje o "pozostałych wydatkach", czyli
    >+ jednorazowych kosztach typu np. bindownica o cenie < 1500zł?

    Ech.... a spinacze też będziesz ewidencjonować ? :)
    Na paczki czy na sztuki ? :)
    *PO TO* jest limit (1500 zł) żeby "drobiazgami" móc sobie *nie*
    zawracać głowy !!
    Opis na fakturze, wpis do "14" (oraz EZ VAT) i tyle go widzieli.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)