  • 1. Data: 2005-03-22 18:05:51
    Temat: DG a firma
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Chce zalozyc dzialalnosc uslugowa - uslugi komputerowe (w tym i programistyczne)
    Chodzi mi o roznice pomiedzy DG, a "prawdziwa firma" :)
    Czy moze mi ktos powiedziec jakie sa roznice pom tymi 2 typami dzialalnosci ?
    BO dlaczego powstalo cos takiego jak DG ?
    Co mi sie lepiej oplaca ?
    Na poczatku bedzie to 2-5 fakturek miesiecznie. Nie zamierzam wynajmowac lokalu,
    ani odliczac kosztow za cokolwiek.
    I ostatnie pytanko - ile to nie bedzie kosztowalo miesiecznie - taka
    dzialalnosc. 650 zus, powiedzmy 100 ksiegowa i...?

    Dzieki i pozdrawiam

    Czas się nie śpieszy - to my nie nadążamy

  • 2. Data: 2005-03-22 18:48:03
    Temat: Re: DG a firma
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "azbest" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Chce zalozyc dzialalnosc uslugowa - uslugi komputerowe (w tym i
    programistyczne)
    > Chodzi mi o roznice pomiedzy DG, a "prawdziwa firma" :)

    A co to dla Ciebie jest "prawdziwa firma" ?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-03-22 18:59:30
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "azbest" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A co to dla Ciebie jest "prawdziwa firma" ?

    Frapujące

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 4. Data: 2005-03-22 19:31:29
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    > Chodzi mi o roznice pomiedzy DG, a "prawdziwa firma" :)

    Stary, zakladasz po prostu DG. To JEST prawdziwa firma.
    Chyba, ze chodzi Ci o to, ze "prawdziwa firma" to taka, co ma 30 osob, 20
    samochodow sluzbowych, pare milionow obrotu, itd.
    Ale to juz zalezy tylko od Twojej obrotnosci :-)
    Znam takie firmy i sa to wlasnie DG.

    Pozostale formy dzialalnosci sa dla osob, ktore chca na przyklad wejsc w
    spolke, miec "ograniczona odpowiedzialnosc", itd.
    Ale do tego co piszesz idealna jest "zwykla" DG.

  • 5. Data: 2005-03-22 19:36:10
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "azbest" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi o roznice pomiedzy DG, a "prawdziwa firma" :)
    > Czy moze mi ktos powiedziec jakie sa roznice pom tymi 2 typami
    dzialalnosci ?

    A są to różne etapy? Hmm, ciekawe co to jest "prawdziwa firma"?

    > BO dlaczego powstalo cos takiego jak DG ?

    .... z założenia DG powstaje, aby przynosić zyski.

    > Na poczatku bedzie to 2-5 fakturek miesiecznie. Nie zamierzam wynajmowac
    lokalu,
    > ani odliczac kosztow za cokolwiek.

    Z tym lokalem to mogę zrozumieć, ale dlaczego nie odliczać kosztów?
    Lubisz płacić większe podatki?

    > I ostatnie pytanko - ile to nie bedzie kosztowalo miesiecznie - taka
    > dzialalnosc. 650 zus, powiedzmy 100 ksiegowa i...?

    zus + vat (jeśli usługi to jest raczej niezbędny i raczej zawsze go płacisz)
    + księgowa + paliwo (no chyba, że klienci sami przyjdą/przyjadą) + telefon +
    podatek dochodowy

  • 6. Data: 2005-03-23 08:59:16
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    > lokalu,

    > Z tym lokalem to mogę zrozumieć, ale dlaczego nie odliczać kosztów?
    > Lubisz płacić większe podatki?

    > zus + vat (je?li usługi to jest raczej niezbędny i raczej zawsze go płacisz)
    > + księgowa + paliwo (no chyba, że klienci sami przyjd?/przyjad?) + telefon +
    > podatek dochodowy

    zus - g700
    vat - zalezy
    ksiegowa - 100
    podatek dochodowy - jaka stawka ? obrot mc-ny na start to ok 2,5 PLN BRU

    czyli z takiej faktury, powiedzmy na 100 net, to ile bede mial ?

    (wybaczcie, ale chcialbym wiedziec czy to mi sie w ogole oplaca)

  • 7. Data: 2005-03-23 14:19:42
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy moze mi ktos powiedziec jakie sa roznice pom tymi 2 typami dzialalnosci ?
    > BO dlaczego powstalo cos takiego jak DG ?
    Jednoosobowa DG na podstawie wpisu do EDG to też prawdziwa firma.
    Spółki prawa cywilnego i handlowego zasadniczo różnią się od DG zakresem
    ponoszonej odpowiedzialnośi i dość dużym kapitałem , który trzeba wnieść w
    pieniądzu i aporcie.
    > Co mi sie lepiej oplaca ?
    > Na poczatku bedzie to 2-5 fakturek miesiecznie. Nie zamierzam wynajmowac
    lokalu,
    Zdecydowanie mniej kosztowne jest prowadznie DG.
    > ani odliczac kosztow za cokolwiek.
    > I ostatnie pytanko - ile to nie bedzie kosztowalo miesiecznie - taka
    > dzialalnosc. 650 zus, powiedzmy 100 ksiegowa i...?
    Założenie działalności ; wpis 100,00 , zgłoszenie VATR -150,00,założenie
    konta ?,pieczątka 75,00, zmiana przeznaczenia części lokalu w którym zapewne
    mieszkasz na DG (zmiana wymiaru podatku od nieruchomości od zadeklarowanej
    powierzchni - według uchwały rady gminy - przez cały okres prowadzenia DG)

    Dalej pytasz czy Ci się opłaca przy kwocie 2500,00 brutto

    znaczy netto 2049,18
    - ZUS 502,56
    - księgowa 100,00
    -inne 100,00
    zostaje 1346,62
    -podatek po potrąceniu składki na NFZ 114,70 ( wariant podatku liniowego)

    zostaje 1232,00 + coś co urwiesz z VAT-u.

    Jeżeli wybierzesz PDOF na zasadach ogólnych - przez pierwsze trzy miesiące nie
    zapłacisz podatku .

    Pzdr-Kriss

  • 8. Data: 2005-03-23 14:24:27
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Mała poprawka
> [...]
    > -podatek po potrąceniu składki na NFZ 114,70 ( wariant podatku liniowego)
    >
    > zostaje 1232,00 + coś co urwiesz z VAT-u.
    minus składka na NFZ +- 150,00
    Pzdr-Kriss

  • 9. Data: 2005-03-24 12:02:25
    Temat: Re: DG a firma (wg KC)
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    programistyczne)
    > Chodzi mi o roznice pomiedzy DG, a "prawdziwa firma" :)

    Oznaczenie przedsiębiorcy
    Pod pojęciem oznaczenia przedsiębiorcy rozumiemy, zgodnie z definicją art. 4
    pkt.7 ustawy .
    w przypadku osoby fizycznej jej imię i nazwisko
    oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność.

    Przedsiębiorca będący osoba fizyczną nie może występować pod samą nazwą.
    Może natomiast występować pod samym imieniem i nazwiskiem.

    Zmiana do kodeksu cywilnego, wprowadzona ustawa z dnia 14 lutego 2003 r., a
    obowiązująca od
    25 września 2003 r. (Dz.U. Nr 49, poz. 408) wprowadzi3a pojecie firmy
    również dla przedsiębiorcy
    Będącego osobą fizyczną.
    Zgodnie z art. 43 ze zm. 4 k.c.
    Firmą osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą jest jej imię i nazwisko.
    Przedsiębiorca może jednak wprowadzić do firmy
    pseudonim lub określenie wskazujące na przedmiot działalności
    przedsiębiorcy,
    miejsce jej prowadzenia oraz inne określenia dowolnie obrane.

    BAH

  • 10. Data: 2005-03-25 13:43:12
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    > Mała poprawka

    > minus składka na NFZ +- 150,00

    no dzieki wielkie za "przyklad z zycia" :)
    Szczerze mowiac, zaczelo sie we mnie gotowac jak spojrzalem % ktory zabiera mi
    "o mighty Pomroczna".

    Pozwolisz, ze zadami ci jedno pytanie. Chodzi mi o porownanie-koszty
    - firma zatrudnia informatyka
    - informatyk zaklada dzialalnosc

    W opisywanym przez Ciebie przypadku firma zaplacila 2500 PLN za uslugi.
    Pracownik dostal z tego te 1230.
    A teraz, z drugiej strony. Firma zatrudnia informatyka, ktory ma dostac na reke
    te 1230. Jakie w takim razie beda koszty dla firmy ? Czy > czy < niż 2500 ?

    Chyba rozumiesz do czego dąże ? :)