  • 1. Data: 2005-04-04 15:40:05
    Temat: FAKTURA VAT bez pieczatki
    Od: "PIOTR_____P" <p...@p...pl>

    witam

    dostalem dzisiaj w sklepie komputerowym recznie wypisana fakture VAT - bez
    pieczatki - sprzedawca zapewnia ze nie musie byc na fakturze pieczatki - mam
    racje - moge taka fakture zaakceptowac - wszystko jest napisane recznie

  • 2. Data: 2005-04-04 16:20:20
    Temat: Re: FAKTURA VAT bez pieczatki
    Od: "no one" <a...@w...pl>

    sprzedawca ma racje.
    (Dz. U. Nr 97, poz. 971) :

    § 12. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
    najmniej:

    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz
    ich adresy;

    2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem
    ust. 10 i 11;

    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT"; podatnik
    może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży w przypadku
    sprzedaży o charakterze ciągłym;

    4) nazwę towaru lub usługi;

    5) jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów lub rodzaj wykonanych usług;

    6) cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową
    netto);

    7) wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty
    podatku (wartość sprzedaży netto);

    8) stawki podatku;

    9) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na
    poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających
    opodatkowaniu;

    10) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z
    podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;

    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych
    stawek podatku lub zwolnionych od podatku, lub niepodlegających
    opodatkowaniu;

    12) kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi i
    słownie.

  • 3. Data: 2005-04-05 06:16:04
    Od: gogo <g...@i...pl>

    no one napisał(a):
    > sprzedawca ma racje.
    > (Dz. U. Nr 97, poz. 971) :

    Ma i nie ma racji :-)
    Dla dokumentowania sprzedaży do celów podatkowych może być faktura bez
    pieczątki.
    Natomiast w ewentualnych sporach cywilno-prawnych faktura bez pieczątki
    i podpisu jest marnym dowodem.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-04-05 17:28:47
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 05 Apr 2005 08:16:04 +0200, gogo naskrobał(a):

    > Natomiast w ewentualnych sporach cywilno-prawnych faktura bez pieczątki
    > i podpisu jest marnym dowodem.

    możesz rozszerzyc ten ciekawy wnosek?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2005-04-06 15:22:14
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > możesz rozszerzyc ten ciekawy wnosek?

    Mnie tez to zainteresowalo :) Nawet Janusz Weiss (jak przekrecilem nazwisko
    to przepraszam :) poruszal ten temat w swojej audycji :) bylo tam tez o
    kwitowaniu odbioru paczki bez pieczatki jesli odbiorca jest firma. O
    fakturach tez bylo ogolnie wyszlo ze nie musi byc pieczatki ale musza byc
    wszsytkie dane. Pieczatka sluzy tylko uproszczeniu wypisywania dokumentu :)
    ale jak ktos lubi pisac recznie to jego sprawa :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-04-06 16:35:20
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Sebol napisał(a):
    > Dnia Tue, 05 Apr 2005 08:16:04 +0200, gogo naskrobał(a):

    > możesz rozszerzyc ten ciekawy wnosek?

    Dlaczego sprzedawca powinien prosić o podpis nabywcę:
    http://www.postawnaswoim.pl/artykuly_i_porady_szczeg
    oly.php?aid=102

    Z punktu widzenia sprzedawcy, przy sprzedaży gotówkowej podpis nabywcy
    jest zbędny. Jeżeli płatnośc jest odroczona , to podpis jest ważny bo
    opatrzona takim podpisem faktura wystarczy do ewentualnego dochodzenia
    późniejszych roszczeń przed sądem w postępowaniu nakazowym.

    A jak to wygląda z punktu widzenia nabywcy ?
    Trzeba by się zastanowić czy i kiedy faktura bez podpisu i/lub
    pieczątki , i/lub nadruku firmowego spełnia wymogi dokumentu dowodowego
    w np. sprawach sądowych o uznanie reklamacji. Moim zdaniem nieuczciwemu
    sprzedawcy zawsze łatwiej się jest wykpić , gdy nabywca ma tylko jakiś
    świstek wypisany ręcznie czy na komputerze bez "znaków szczególnych"
    sprzedawcy.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-04-06 16:41:16
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    gogo <g...@i...pl> wrote:
> [...]
    > opatrzona takim podpisem faktura wystarczy do ewentualnego dochodzenia
    > późniejszych roszczeń przed sądem w postępowaniu nakazowym.

    To się chyba 'WZ' nazywa, a nie faktura...

> [...]
    > sprzedawcy zawsze łatwiej się jest wykpić , gdy nabywca ma tylko jakiś
    > świstek wypisany ręcznie czy na komputerze bez "znaków szczególnych"

    I co mi zmieni 'ptaszek' postawiony przez sprzedawcę? Jest to samo,
    tylko jest 'V' w odpowiednim miejscu.

    Co innego gdyby tą fakturkę za kapcie podpisywał u notariusza albo
    chociaż w banku z kartą wzorów podpisów. A tak? Po co mi postawione
    długopisem 'V'? Sam sobie mogę takie zrobić.

    P.

  • 8. Data: 2005-04-07 13:45:52
    Od: "adminek" <w...@g...net>

    > Dlaczego sprzedawca powinien prosić o podpis nabywcę:
    > http://www.postawnaswoim.pl/artykuly_i_porady_szczeg
    oly.php?aid=102

    <cyt z artykułu>
    Wprawdzie wymóg podpisywania faktur wynika ciągle z art. 21 ust. 1 pkt 5
    ustawy o rachunkowości (w związku z art. 21 ust. 1a), ale dotyczy tylko
    podpisu sprzedawcy.
    </cyt>

    Dotyczy sprzedawcy? Wg mojej wiedzy prawem nie są wymagane podpisy żadnej ze
    stron.

    A jeśli się mylę, to w sieci MAKRO w Białymstoku mają na pewno przerąbane
    :)Tam od maja nikt faktor nie podpisuje, chyba że po pracy pracownicy siedzą
    i parafkują.