    From: "no one" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: FAKTURA VAT bez pieczatki
    Date: Mon, 4 Apr 2005 18:20:20 +0200

    sprzedawca ma racje.
    (Dz. U. Nr 97, poz. 971) :

    § 12. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
    najmniej:

    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz
    ich adresy;

    2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem
    ust. 10 i 11;

    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT"; podatnik
    może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży w przypadku
    sprzedaży o charakterze ciągłym;

    4) nazwę towaru lub usługi;

    5) jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów lub rodzaj wykonanych usług;

    6) cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową
    netto);

    7) wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty
    podatku (wartość sprzedaży netto);

    8) stawki podatku;

    9) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na
    poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających
    opodatkowaniu;

    10) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z
    podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;

    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych
    stawek podatku lub zwolnionych od podatku, lub niepodlegających
    opodatkowaniu;

    12) kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi i
    słownie.